Curierul Zilei - S-au mărit amenzile pentru apelarea abuzivă la 112
PRIMA PAGINA arrow RUBRICI arrow Fapt Divers arrow S-au mărit amenzile pentru apelarea abuzivă la 112
 Publicitate pdf
S-au mărit amenzile pentru apelarea abuzivă la 112
(0 voturi)
Saturday, 05 October 2019


S-au mărit amenzile pentru apelarea abuzivă la 112


De joi, a intrat în vigoare Ordonanţa de urgenţă 62/2019, care reglementează apelarea abizivă a dispeceratului 112, a Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi a operatorilor de telefonie mobilă. Amenzile au fost mărite în cazul în cazul aleratării false ale echipelor de intervenţie. O altă modificare se referă la cartele SIM, pentru care beneficiarii vor trebui să depună la operatorul de telefonie mobilă, o copie a actului de identitate.  


De joi, au intrat în vigoare noi reglementări ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă. Au apărut modificări importante fiind reglementate prin lege apelările abuzive şi alertarea falsă a autorităţilor. De asmenea apar precizări în ordonanţă despre serviciul de SMS 113 ( lansat din 26 Octombrie 2015 cu scopul de a oferi persoanelor cu dizabilităti de auz şi de vorbire acces la SNUAU) şi a fost introdus numărul unic 114.  Numărul 114 va recepţiona de la telefonul unei persoane mesaje ce conţin informaţii de localizare a respectivului terminal telefonic. Mesajele se vor trimite automat către numărul unic 114, fără ca deţinătorul telefonului să fie nevoit să facă ceva, iar costurile legate de transmiterea acestor mesaje vor fi suportate de către operatorii de telefonie mobilă, nu de proprietarul telefonului.

Precizări privind tipurile de apeluri

 Legea precizează concret ce presupune: alertarea falsă  “utilizarea intenţionată a numărului 112 pentru determinarea alarmării sau intervenţiei agenţiilor specializate de intervenţie în mod nejustificat”, apel de urgenţă  “orice apel către Serviciul de urgenţă 112, care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie”, apelare abuzivă  “apelarea repetată, cu rea intenţie, a numărului 112, fără ca apelantul să justifice o stare care necesită acţiunea agenţiilor specializate de intervenţie, sau apelarea numărului 112 pentru a aduce injurii operatorilor”, apel involuntar  “apelarea numărului 112 din greşeală”, mesaj abuziv - “transmiterea repetată de mesaje scurte (SMS) către numărul 113, cu rea intenţie, de către o persoană care nu este înregistrată la administratorul SNUAU, sau transmiterea unui mesaj scurt (SMS) către numărul 113 pentru a aduce injurii operatorilor, precum şi transmiterea repetată către numărul 114, cu rea intenţie, a unor mesaje care nu respectă condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2^2)”.

Amenzi mai mari

Sunt precizate şi sancţiunile pentru “apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 ori la numărul 114, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei”, cât şi  pentru “alertarea falsă a agenţiilor specializate de intervenţie, cu amendă de la 1.500 lei la 5.000 lei”. Până joi, amenzile erau doar de la 500 la 1.000 lei, indiferent de situaţie.

Datele abonaţilor de telefonie transmise la SNUAU

Ordonanţa prevede reguli şi pentru operatorii de telefonie mobilă. “Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului au obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului SNUAU şi de a actualiza, până la data de 25 a fiecărei luni, în mod gratuit, în formatul stabilit de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, bazele de date proprii care conţin numerele de telefon, datele cu caracter personal (...) ale utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului la puncte mobile, indiferent de modalitatea de plată anterioară sau ulterioară furnizării serviciilor, respectiv ale utilizatorilor finali ai serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului la puncte fixe”, se precizează în document. Aceste date vor ţi ţinute în baza de date a SNUAU pentru o perioadă de 5 ani, după care vor fi distruse.

Cartelă SIM numai cu buletinul

Potrivit OUG 62/2019, începând din ianuarie 2010, cartele SIM vor fi furnizate de către operatorii de telefonie numai în baza cărţii de identitate. Ultilizatorii care au deja cartele şi le reîncarcă au obligaţia de a prezenta la firmele de telefonie o copie a cărţii de identitate. “Furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, se realizează, începând cu data de 1 ianuarie 2020, numai după ce furnizorul acestor servicii a colectat, prin intermediul unui formular în format fizic sau electronic, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare la distanţă, datele de identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM (...) Prelucrarea datelor cu caracter personal ale utilizatorului final al cartelei SIM -persoană fizică sau ale reprezentantului legal al utilizatorului final al cartelei SIM - persoană juridică, colectate potrivit prezentului articol, este permisă până la împlinirea unui termen de 3 luni de la data încetării furnizării serviciului de telefonie destinate publicului la puncte mobile. La împlinirea termenului, datele se şterg sau, după caz, se distrug.(...) Atunci când datele cu caracter personal ale utilizatorului final al cartelei SIM persoană fizică sau ale reprezentantului legal al utilizatorului final al cartelei SIM persoană juridică se colectează în format electronic, aceştia transmit furnizorului de servicii de telefonie destinate publicului la puncte mobile şi o copie a actului de identitate, respectiv a actului de identificare valid în vederea verificării corectitudinii acestor date. Copia actului de identitate, respectiv a actului de identificare valid se şterge sau, după caz, se distruge de către furnizor la împlinirea unui termen de cel mult 30 de zile de la data colectării.(...) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul utilizatorilor finali de cartele SIM care, la data de 31 decembrie 2019, beneficiază de servicii de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, furnizorul acestor servicii colectează, (...), datele de identificare ale acestora (...) până cel târziu la data de 31 august 2020. (...) Începând cu data de 1 septembrie 2020 este interzisă furnizarea serviciilor de telefonie destinate publicului la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, prin intermediul cartelelor SIM ai căror utilizatori finali nu au pus la dispoziţia furnizorului acestor servicii, în condiţiile alin. (4), datele de identificare”, precizează legea. În cazul pierderii sau furtului cartelei SIM, utilizatorul final al cartelei SIM informează furnizorul de servicii de telefonie destinate publicului la puncte mobile, care are obligaţia de a înceta de îndată furnizarea serviciilor prin intermediul respectivei cartele SIM.
  M.Sandu

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 537

Fii primul care comenteaza articolul

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 


embedgooglemap.net


Zi record

Joi, 3.10.2019

--- 3.231 vizitatori unici ---

Horoscop zilnic

Flag Counter


PRchecker.info