Curierul Zilei - Simone Tempestini, din nou campion!
PRIMA PAGINA arrow Sport arrow Simone Tempestini, din nou campion!
 Publicitate pdf
Simone Tempestini, din nou campion!
(2 voturi)
Tuesday, 22 October 2019

Raliul Braşovului i-a adus un nou titlu

Simone Tempestini, din nou campion!


Pentru a cincea oară consecutiv, Simone Tempestini a câştigat TESS Rally, ultima etapă a Campionatului României de Raliuri Dunlop. Victoria de la Braşov din acest an, în care a fost cel mai rapid concurent pe 7 din cele 8 probe speciale, i-a adus tânărului pilot cel de-al patrulea titlu de campion naţional absolut de raliuri. Sebastian Barbu a încheiat ultima etapă pe al doilea loc, ultima treaptă a podiumului revenindu-i pilotul local Dan Gîrtofan, informează Auto Blic, printr-un comunicat.

După ce ani la rând s-a desfăşurat pe asfalt (de multe ori acoperit cu zăpadă), deschizând sezonul automobilistic românesc, TESS Rally a făcut trecerea în 2019 la macadam, revenindu-i rolul de a închide calendarul competiţional. Iar prin desfăşurarea acestui sezon, raliul braşovean a oferit cadrul în care s-a decis campionul naţional absolut. Vremea frumoasă de toamnă, dar şi numărul şi calitatea celor prezenţi la start, a făcut ca pe marginea probelor de concurs să fie mulţi spectatori.

Porcişteanu a abandonat

Simone Tempestini şi piteşteanul Vali Porcisteanu, veneau la Braşov cu şanse la titlu. Prin rezultatele obţinute în rundele precedente, balanţa înclina înspre Tempestini, Porcisteanu având neapărat nevoie de victorie. Din păcate, pilotul argeşean a avut ghinion încă de la început, lovind maşina pe shakedown. Deşi a avut la dispoziţie doar o oră, echipa tehnică a reuşit să repare în mare parte Citroen-ul C3 R5 iar Vali Porcişteanu şi copilotul Dan Dobre au luat startul pe prima probă specială, Săcele 1 (23.6 km). Totuşi, soarta nu a ţinut prea mult cu aceştia, pene de cauciuc la ambele pneuri faţă făcându-i să ajungă cu mare întârziere la sosire. Iar faptul că aveau doar o roată de rezervă, i-a obligat pe Vali şi Dan să se retragă din raliu.

Recorduri la 25 de ani

Simone Tempestini a încheiat cu al doilea timp prima specială, iar după ce a scăpat de presiunea duelului la titlu, le-a câştigat pe toate celelalte 7. Acest parcurs dominant i-a adus cea de-a cincea victorie din acest sezon, cea de-a cincea victorie consecutivă în TESS Rally şi cel de-al patrulea titlu de campion absolut. Toate acestea, obţinute până la această vârstă, de 25 de ani. Pilotând un Hyundai i20 R5 şi avându-l în dreapta pe Sergiu Itu, pilotul Napoca Rally Academy a încheiat raliul de la Braşov cu un avans de 2 minute şi 24,2 secunde în faţa celui de-al doilea clasat, Sebastian Barbu. Acesta din urmă, aflat la primul său sezon cu o maşină de top (Skoda Fabia R5) şi fiind secondat de navigatorul Bogdan Iancu, a câştigat prima probă de vineri, iar sâmbătă a reuşit să îi ţină piept lui Dan Gîrtofan în lupta pentru al doilea loc. Echipajul Dan Gîrtofan/Tudor Mârza, aflaţi tot la bordul unei Skoda Fabia R5, au terminat TESS Rally 48 pe al treilea loc, fiind cei care au obţinut cele mai multe clasări pe podium în acest sezon.

Gîrtofan a bifat un nou podium

Şi locul 4 al clasamentului a oferit un frumos duel pe macadamul braşovean. Bogdan Năstase (Mitsubishi Lancer Evo) ocupa a patra poziţie înainte de superspeciala Colina Rally Show, desfăşurată vineri seara, însă Andrei Gîrtofan (Subaru Impreza N15) a reuşit să îl devanseze în urma acestei ultimei probe ale primei zile. Sâmbătă, Năstase a revenit în faţa tânărului pilot braşovean în urma unui parcurs foarte bun pe PS5 Glejărie 2 (13,05 km). Aşadar, Bogdan Năstase a încheiat TESS Rally 48 pe locul 4, iar Gîrtofan Junior pe locul 5, la mai puţin de 4 secunde în urma sa.

Mihnea Mureşan a bifat două titluri

La volanul unui Peugeot 208 R2, Mihnea Mureşan a fost cel mai rapid pilot al unei maşini cu tracţiune pe două roţi, terminând raliul pe a cincea poziţie a clasamentului general. Prin acest rezultat, Mureşan a devenit noul campion al acestei categorii importante, 2 Roţi Motrice. La primul său raliu după accidentul teribil din etapă mondială din Finlanda, Raul Badiu (Ford Fiesta R2T) a fost liderul maşinilor cu tracţiune faţă până înainte de ultima specială, când o problemă tehnică l-a forţat să abandoneze.

Dolofan, un excelent loc 7 la general.

Cristi Dolofan (Peugeot 208 R5) a ocupat a şaptea poziţie a clasamentului general, în faţa celui de-al doilea pilot al clasamentului 2RM, Istvan Soos (Peugeot 208 R2). Cu al sau Citroen DS3 R3T Max, Adrian Teslovan a urcat pe podiumul maşinilor cu tracţiune faţă, clasându-se al nouălea „la general”. Ultimul punct al clasamentului general TESS Rally 48 a fost obţinut de Dragoş Dinu (Mitsubishi Lancer Evo 9). Alexandru Gheorghe (Peugeot 208 R2) a fost cel mai rapid junior, iar David Tarţa (Suzuki Swift Sport) a câştigat categoria destinată debutanţilor. Victoria Cupei Dacia i-a revenit lui Cristi Sugar, iar cea a Cupei Suzuki lui Bogdan Vrabie. Mircea Samuil (Audi A3) a câştigat în cadrul CNRD2, pe podium mai urcând doi piloţi ai unor Suzuki Swift Sport, Claudiu Albuţ, respectiv Paul Popa.

Porcişteanu: „Nu trebuie să fim supăraţi“

După abandonul de la Braşov, piteşteanul Vali Porcişteanu a trebuit să se mulţumească cu titlul de vicecampion naţional, la fel ca şi în sezonul precedent.
Sportivul argeşean a explicat problemele cu care s-a confruntat la Braşov pentru autorally.ro: „Am avut probleme încă de la shakedown. Am atins acel prăguleţ de beton unde a păţit-o şi Mihai Manole, dar am reparat maşina. În ora avută la dispoziţie, băieţii au reuşit să pună la loc tot ce s-a stricat acolo, braţul rupt, şurubul, planetara care ieşise. Maşina era 90% OK, doar direcţia mai avea câteva mici probleme dar care nu ne-au încurcat foarte tare. Am luat un start bun pe Săcele. Am avut un ritm foarte bun până spre urcarea de la acele celebre unde stau spectatorii, urcarea din pădure a fost foarte bună, după care am simţit că s-a înmuiat ceva pe faţă, la suspensie. Prima dată am crezut că este o problemă de amortizor, cauzată de impactul de la shakedown.
După alţi câţiva kilometri, maşina a început să cearnă foarte mult, să plimbe faţa, aşa că am crezut că s-a slabit ceva la direcţie, vreo bieletă, vreun braţ. Efectiv era greu să mergi pe drum drept. Am mers încet încă vreo 2-3 kilometri şi am oprit unde a fost loc, la intersecţia cu drumul spre Predeal, acolo constatând că aveam pană pe ambele roţi din faţă. Nu de tot, dar erau foarte moi, probabil 0.2 - 0.3 bari presiune. Aveam o singură roată de rezervă. Am continuat aşa până la sosire, roata dreaptă dezintegrându-se de tot. Pe rând, ne-au prins Simone şi Giri, lăsaându-i să treacă, după care, fix în sosire ne-a prins şi Sebi (nr. Barbu), trecând linia de sosire amândoi, la pachet. Ne-am oprit la stop, am schimbat roata din care mai rămăsese doar janta, iar cea de pe stânga am mutat-o pe spate. Din păcate, pe etapă s-a dezintegrat şi aceasta, nemaiavând nicio şansă. Aşadar, se terminase raliul pentru noi, pentru că doar cu o roată de rezervă şi două pene nu aveam ce să mai facem. Chiar şi dacă ar fi fost să continuăm, să ne chinuim, cu 3 roţi nu puteam face mare lucru în lupta la titlu, noi având nevoie de punctaj maxim aici. Astea sunt raliurile, toate problemele fac parte din joc. Nu trebuie să fim supăraţi pentru că aşa este viaţa. Trebuie să ne bucurăm de ce avem indiferent de rezultat; că suntem întregi, sănătoşi şi că plecăm acasă pe picioarele noastre“.
M.D.

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 540

Fii primul care comenteaza articolul

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 


embedgooglemap.net

******* Hotel ILA - telefon: 0747943375 *******

  CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
 
CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
Intrebarea Curierului


Comentarii

Chiuretaj făcut la lumina unui telefon
Ce față are felcerul,...se cunoaște de la o poștă că e alcolist, mare foxangiu.Nu mă mai miră că uită să fac...
14/12/19 12:29 Mai mult...

Pensionară accidentată când traversa
Nimic despre tragedia de vineri seara din craiovei, unde caligraful Ghilencea Petre a fost ucis pe trecerea de pietoni d...
14/12/19 09:40 Mai mult...

Chiuretaj făcut la lumina unui telefon
Huooo ! Indivizi incompetenți și necivilizați. Animale. Asta sunt cei despre care se face vorbire aici. Mi-e silă s...
14/12/19 06:36 Mai mult...

Chiuretaj făcut la lumina unui telefon
Jegule, ai mâinile murdare de șpagă !
13/12/19 22:13 Mai mult...

Cititorii mei, stăpânii mei sau despre încă o diversiune
Bah Trivalene,de la tine aveam pretenții, ești un comentator constant și cât de cât onorabil fără sa ieși în de...
13/12/19 21:37 Mai mult...

Exclusiv
 Prima Pagina Curierul Zilei
Fii reporter!
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Zi record

Luni, 11.11.2019

--- 2.687 vizitatori unici ---





 
Flag Counter


PRchecker.info