Curierul Zilei - Papamobilul, un motiv de mândrie deosebită!
PRIMA PAGINA arrow Editoriale arrow Constantin Neguţ arrow Papamobilul, un motiv de mândrie deosebită!
 Publicitate pdf
Papamobilul, un motiv de mândrie deosebită!
(1 vot)
Tuesday, 10 December 2019

Interviu cu Christophe Dridi

Papamobilul, un motiv de mândrie deosebită!


La sfârşit de an, directorul general al uzinei Automobile Dacia, Christophe Dridi a acordat un interviu manage­rului Curierului Zilei, Constantin Neguţ. Timp de aproxi­ma­tiv o oră, cei doi au discutat atât despre performanţele uzinei de la Mioveni cât şi aspecte de natură personală. Fără rezerve, Christophe Dridi a răspuns tuturor întrebă­rilor. Acesta a enume­rat câteva dintre realizările Uzinei Dacia Renault, a vorbit despre copilărie şi despre bucatele pe care francezii le pun pe masă cu ocazia Crăciunului. Am ales să redactăm întocmai dialogul, aşa cum s-a derulat!

Constantin Neguţ: Au apărut ceva fire albe la tâmple...
Christophe Dridi: În viaţă sunt suișuri si coborâşuri şi bineînţeles că au mai fost şi momente dificile, dar mă simt foarte bine în acest post şi răspund responsabilităţilor pe care le am (râde şi îşi trece mâna prin păr).  
C.N.: O să încep cu o întrebare grea! Trăiţi ca să mâncaţi sau mâncaţi ca să trăiţi ?
C.D.: Mi se pare amuzant ce mă întrebaţi pentru că atunci când eram în şcoala primară am avut de scris o compunere care avea exact acelaşi titlu. Şi...bineînţeles că muncim ca să mâncăm, dar din fericire, nu doar pentru asta. Şi trecem şi la partea de antiteză, adică mâncăm pentru a putea munci, pentru a fi în formă şi dinamici, aşa că o să concluzionez zicând că e nevoie să mâncăm bine ca să lucrăm bine. Mâncat bine pentru mine înseamnă multe lucruri, astfel legumele şi ingredientele să fie produse, pe cât se poate, într-o manieră ecologică... Eu de exemplu gătesc, dar în week-end pentru că în cursul săptămânii nu am timp!

Masa de Crăciun a francezilor, diferită de a românilor

C.N.: Care este felul tradiţional în Franţa de Crăciun?
C.D.: Depinde de regiune. Eu sunt din sud-estul Franţei, din jurul Nissei, dar am trăit şi la Paris, însă unde am copilărit, deşi clasic, este faimosul curcan tradiţional, iar ca antreu, tradiţional tot în Sud, fructe de mare (pentru cei mai bogati, creveţii), iar ca fel principal curcan cu legume (fasole verde şi cartofi). Bineînţeles că înainte de a mânca se bea ceva. Depinde de bugetul familiei, unii beau șampanie, alții vin. Înainte de fructele de mare, paharul de vin sau de şampanie, se mănâncă foie gras. Iar foie gras este însoţit de foietaj făcut în casă în care se pot pune legume sau carne.
C.N.: La noi, în România, e pomana porcului.
C.D.: Ştiu. Am venit în România din septembrie 2016, fiind director al Uzinei Vehicule şi la un moment dat am ieşit cu echipa chiar la tăiatul porcului. Revenind la Franţa, brânza e obligatorie la masa de Crăciun. La finalul cinei de Crăciun se vine cu platoul de brânzeturi, e o ocazie bună de a avea un platou de brânzeturi variat, francezii chiar insistă pe asta, să aibă cât mai multe şi variate brânzeturi. Iar la desert, de obicei e un rulou, ruladă cu vanilie, cafea, mere, etc. Și normal, fructele sunt nelipsite, cum ar fi clementine, struguri. Înainte de digestiv mai vine un fel de desert: fructe confiate, migdale, nuci, stafide. Apoi poate să fie un digestiv, dar depinde de la familie la familie şi de la regiune la regiune: dacă e în Normandia, Calvados..., dacă e în alte regini pot fi făcute din prune sau pere, de obicei alcool pregătit de bunici, de cei mai în vârstă. Pun fructele întregi în sticlă.
C.N.: Aţi primit ceva de Moş Nicolae?
C.D.: Nu este prea răspândit în Franţa. Acum se face cumva o promisiune cum că dacă ne-am purtat bine şi de Crăciun vom avea multe cadouri, iar dacă nu ne-am purtat bine, nu vom avea multe cadouri sau chiar deloc. Dar Moş Nicolae, atunci când eram mic, nu exista. Însă am înţeles că trebuie sărbătoriţi cei cu nume de sfinţi şi mi se pare foarte bine. La noi sărbătorim de exemplu Măriile şi sărbătorile mari, cum sunt Crăciunul şi Paştele, dar nu şi numele de sfinţi, de exemplu, sfântul Cristophe (n.r. numle său) este pe 21 august dar nu se întâmplă nimic.

Duster este mândria noastră!

C.N.: Cum v-a mers pe plan profesional anul acesta?
C.D.: A fost un an foarte bogat, intens. Întâi sunt foarte mândru pentru că anul acesta vom marca un record ca volum de producţie. Uzina de Vehicule din cadrul Renault, care a făcut cele mai multe vehicule la uzina mecanică, a marcat recordul celor 2 milioane de motoare H produse. Iar apoi, la centrul CKD  am marcat faptul că s-au trimis 22 de milioane de metri cubi de piese. Sunt foarte mândru de Duster, copilul nostru, mândria noastră. Săptămâna trecută am marcat şi 500.000 de Dustere din modelul nou şi fabricăm această versiune de doar 2 ani.
C.N.: Cât timp durează o versiune în fabricare?
C.D.: Când vorbim de ciclul de viaţă al unui vehicul trebuie să ştim că există mai multe faze. Trebuie să ştim ce se întâmplă pe piaţă, ce îşi doresc clienţii, prin urmare modificările, ajustările vehiculului, se fac în funcţie de ce îşi doresc. De exemplu, săptămâna trecută am fost în Italia şi am vizitat un showroom mare, cel din Roma şi apoi am petrecut două ore cu managementul Renault din Italia. În aceste ore subiectul care m-a interesat a fost privitor la aşteptările clientului, ce îşi doresc clienţii de acolo.
C.N.: În cadrul Grupului Renault, cam la ce nivel se situează Dusterul faţă de alte modele? Care e cel mai iubit model?
C.D.: Pentru mine, cel mai iubit model e Dusterul, la nivelul grupului Romania, Dusterul.
C.N.: Dar cel mai apreciat de clienţi? Cel mai bun model Renault?
C.D.: Cred că acum cel mai bun model este Duster, Sandero Stepway, Clio 5, Zoe, Renault Captur. Modelele pe care le-am enumerat sunt cele mai apreciate şi prin asta mă refer la faptul că ele au un real succes comercial. Până la urmă asta contează, în momentul în care vorbim despre apreciere nu sunt eu cel care spune dacă îi place sau nu, ci trebuie sa vedem care este succesul modelelor pe piaţă.
C.N.: Dusterul la ce nivel de siguranţă a ajuns?
C.D.: Este bună această întrebare, chiar acum 3 săptămâni un jurnalist mi-a spus, făcând comparaţia cu un SUV concurent, că respectivul SUV era mai sigur decât al nostru. În mare se va putea arăta, s-a făcut o comparaţie aprofundată şi vă pot asigura că Dusterul este imbatabil. De ce are Dusterul un astfel de succes? Pentru că răspunde nevoilor reale ale clienţilor. Oferim prestaţie şi calitate la un preţ abordabil. Şi dacă vă uitaţi în istoria auto la modele şi succesul acestora, veţi vedea că sunt foarte puţine care au reuşit ca pe o perioadă de doi ani să aibă un nivel de fabricaţie şi de vânzări de jumătate de milion. Am răspuns anterior întrebării dumneavoastră care se referea la momentele puternice din anul acesta, dar apoi chiar dacă suntem la Mioveni, trebuie să vă spun că la Bucureşti am reuşit să ne regrupăm toate echipele pe un singur sit. Renault Bucharest Connected este noul sediu de la Bucureşti (erau echipele în 4 locuri diferite în Bucureşti) şi sunt încântat de faptul că acest nou sediu este în Militari, iar de acolo Titu e la 30 minute distanţă şi Mioveni la o oră distanţă. Pentru mine este important ca echipele să lucreze împreună pentru că împreună suntem puternici. Apoi, trecând în revistă evenimentele mari şi importante ale anului, normal că trebuie să vorbim despre

Papamobilul, o miză cu ecouri nemaipomenite

C.N.: A dumneavoastră a fost ideea cu Papamobilul? Momentul acesta a fost o idee inspirată prin care aţi făcut publicitate la nivel global, pentru DusterS, fără cheltuială.
C.D.: Nu nu, nu a fost a mea! Am fost contactat de SPP în martie, de către un general extraordinar şi a fost de fapt ideea dânsului. Solicitarea a venit în martie pentru luna mai, în mod normal fiind imposibil de realizat. Miza a fost atât de mare şi dorinţa echipelor atât de puternică, încât s-a realizat. Ecourile au fost nemaipomenite şi în afara României, prieteni din SUA şi Brazilia mi-au scris, şi vă zic sincer că încă nu am digerat bine momentul. Iar săptămâna viitoare o să luăm micul dejun în Bucureşti cu transportatorii care au dus Papamobilul din ţară până la Vatican şi voi avea şi un prânz cu generalul care a avut ideea, pentru a-i mulţumi.
C.N.: Cum a reacționat Papa Francisc?
C.D.: Nici măcar nu ştiu cum să explic, am avut emoţii enorme. Încă un punct de mândrie, pe care voiam să-l adaug pe lista celor enumerate în 2019, este cel referitor la acţiunile de responsabilitate socială. Cred că încă nu facem suficient, dar cred că am făcut mult mai mult în 2019 faţă de anii precedenţi. Să vă dau câteva exemple! La sediul din Bucureşti am plantat 800 de arbori. Aici, la Mioveni, în ultimele 15 zile am plantat 1000 de arbori, pe platformă. Ni s-a solicitat ajutor şi pentru spitalul de la Mioveni, am sponsorizat în totalitate pătuţurile din Secţia de Pediatrie şi am echipat două săli pentru copii: o sală de activităţi şcolare pentru cei peste 6 ani şi o sală de joacă pentru cei micuţi. Când aveam 9 ani am petrecut un an de zile în spital pentru că mi-am rupt femurul la fotbal şi îmi aduc aminte cum mă plictiseam pentru că nu puteam face nimic. Am participat la cursa de la Bucureşti şi sunt încântat că grupul Renault a avut mulţi participanţi. Este o acţiune în parteneriat cu Casiopeea (n.r. Asociaţia Casiopeea organizează în fiecare an Cursa Roz - Crosul şi Marşul Casiopeea, prin care ajută femeile cu cancer la sân). Am achiziţionat 250 de proteze mamare şi am ținut conferinţe în scop preventiv pentru angajatele de la Titu şi Mioveni. Avem în plan să organizăm alte conferinţe pe mediu, sănătate şi educaţie. În acest moment eu sper că vom uimi în 2020. Marile companii au şi o mare răspundere în societate.
C.N.: Referitor la scandalul privind emisiile de CO2, Grupul Renault are probleme?
C.D.: Nu. Pentru a răspunde uneia dintre întrebările dumneavoastră referitoare la faptul că maşinile trebuie să fie mai ecologice, vă spun că în 2020 avem o provocare importantă, și anume, aceea că maşinile trebuie să îşi reducă emisiile de CO2, conform directivelor europene. Echipele din România şi Franța lucrează intens în acest sens.

Christophe Dridi este absolvent al Ecole Supérieures des Sciences et Technologies de l`Ingénieur din Nancy, Franţa, şi deţine o diplomă MBA INSEAD. Îşi începe cariera la Renault în 1993, ca inginer. În 2001 se alătură echipelor Alianţei Renault – Nissan, în Japonia, unde ocupă funcţia de manager Calitate. Ulterior devine director Calitate Renault Mexic şi mai apoi, responsabil Incidentologie vehicule Renault la Technocentre, Franţa. Din 2009 preia responsabilitatea de director Fabricaţie al uzinei din Casablanca şi, ulterior, trece pe aceeaşi funcţie la uzina din Tanger, ambele din Maroc. De la 1 octombrie 2016 a condus uzina Vehicule Dacia de la Mioveni. Christophe Dridi ocupă funcţia de director general al Automobile Dacia şi al Groupe Renault România începând cu 1 ianuarie 2019.


În doi ani, 5000.000 de unităţi vândute

Cel mai bine vândut SUV din România a împlinit o cifră impresionantă, pe care uzina de la Mioveni a anunţat-o recent. La doi ani după prezentarea sa oficială, a doua generaţie Dacia Duster pare că se află în plin avânt, cucerind piaţa locală ci impresionând prin cifrele de vânzări principalele pieţe europene. Faptul că Duster a ajuns la 500.000 de unităţi produse nu este neapărat o surpriză, ci mai degrabă un memento al succesului modelului autohton. Unitatea cu numărul 500.000 este echipată cu motor de 1,3 litri supraalimentat, cu 150 de cai-putere, îmbrăcat în culoarea Rouge Fusion. Destinaţia acestuia este Franţa, cea mai importantă piaţă pentru producătorul autohton, una pe care Dacia a depăşit, în cursul anului trecut, până şi Volkswagen în cifrele de vânzări.

Papamobilul, special adaptat

Papa Francisc a primit un Duster 4x4, modificat special pentru nevoile sale. Vehiculul a fost livrat la Vatican de Christophe Dridi, directorul general Groupe Renault România și președinte-director general Automobile Dacia SA şi de Xavier Martinet, director general Groupe Renault Italia. Maşina a fost special proiectată ca să-l ajute pe Sfântul Părinte să urce şi să coboare mai uşor, având în vedere vârsta şi problemele de sănătate ale acestuia. “Papamobilul” are culoarea albă la exterior și bej, în interior. Modelul, bazat pe Dacia Duster, are 4,34 metri lungime şi 1,80 metri lăţime. Versiunea adaptată are cinci locuri, iar bancheta din spate este foarte confortabilă – anunţă grupul Renault. Pragul automobilului este mai jos faţă de modelul standard cu 30 mm, ca să-i permită Papei să urce sau să coboare mai uşor. De asemenea, are o trapă cu deschidere amplă. În timpul vizitei Papei Francisc în România, un Duster identic cu cel oferit de Renault Vaticanului, a fost pregătit pentru a-l transporta pe suveranul pontif. 

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 594

Fii primul care comenteaza articolul

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 


embedgooglemap.net


Zi record

Marţi, 14.01.2020

--- 3.288 vizitatori unici ---

Flag Counter


PRchecker.info