Curierul Zilei - Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş
PRIMA PAGINA arrow social economic arrow stiri social economic arrow Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş

*** Programul Zilelor Piteştiului     *** Servicii Edilitare Mioveni se mută în casă nouă      *** Trebuie să vă înregistraţi la AJOFM      *** Ambasadorii SUA şi Japoniei vin la Ştefăneşti      *** Lucrări pentru redeschiderea Transfăgărăşanului     *** Şoseaua a luat-o la vale, cu asfalt cu tot     *** Şedinţe foto cu ursul la Barajul Rîuşor     *** Controale la Parchetele din Argeş     *** Un piteştean, în Siberia, pe motocicletă      *** Lacul Dîrvari, accesibil pentru toţi pescarii!      *** Fotbal la TV în weekend     *** CS Mioveni, remiză cu Academica     *** CS Mioveni - Academica Clinceni 1-1 (1-1)     *** Poenaru: „Nu ştim să ne apărăm!“     *** Eftimie: „Să vedem cînd ne dă şi nouă 11 m!“     *** România, tot pe locul 32     *** Doar campioana României în Liga Campionilor!     *** Adrian Tase, la Congresul de la Taipei     *** Numărul obezilor, în creştere în Argeş     *** Elevă din Mioveni a primit Bursa Ambasadorului Chinei      *** Baza de Agrement BEMO a intrat în renovare      *** Soţul agresiv, în arest!     *** DN 73 - Şoseaua morţii sau Drumul crucilor    

 
Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş Imprimare E-mail
(8 voturi)
sâmbătă, 28 august 2010

Un şofer piteştean a luat-o înaintea tehnicii

Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş

 

 

 La 51 de ani, inginerul mecanic piteştean Dan Marinescu şi-a împlinit un vis pe care îl avea încă din liceu. El face furori în oraş circulînd cu Oltcitul său, pe care scrie „vehicul electric“. După cum ne-a arătat şi nouă, maşina e dotată, într-adevăr, cu un sistem cu tracţiune electrică, pe care şi l-a creat singur şi pe care, în premieră în România, l-a omologat, în urmă cu o lună, astfel că a avut satisfacţia de a fi primul şofer admis cu o astfel de maşină pe şosele -  între timp i-a apărut totuşi „concurenţa“ proprietarului unui Trabant electric, înmatriculat la Galaţi.

 

Se încarcă la priză

 Iniţial, cînd au auzit de originala solicitare a inginerului, toţi de la RAR au făcut ochii mari. Ei au fost convinşi însă imediat de discursul bine pus la punct, care începe întotdeauna cu citate din directivele europene. Experţii de la RAR Piteşti au acceptat deci ideea că şi o maşină de acest gen poate circula alături de celelalte, dacă trece testele obişnuite. După ce s-au plimbat de curiozitate cu ea, l-au trimis totuşi pe Marinescu la singurul stand de încercări din ţară unde se poate testa un astfel de vehicul, cel de la Bucureşti - Voluntari. „Cel mai greu a fost testul de noxe“, glumeşte proprietarul, care, după ce s-a convins că se poate obţine omologarea, face încercări cu gîndul la îmbunătăţiri viitoare. Unul din primele aspecte pe care le vrea îmbunătăţite este cel al duratei mari de alimentare - 10-12 ore, la priză de 220 V, cu un cablu de calculator (cu trei picioare). Motorul folosit este unul de electrocar, luat de la REMAT. Are o putere de 8 kW, conform descrierii proprietarului, sau de 13 kW, conform descrierii RAR. Un motor mai bun ar costa încă 1.000 de euro.

 

Baterii de 250 kg

Autonomia maşinii este acum de 50 km, cît să ajungă de „navetă la serviciu pentru două zile“. Dezvoltă însă un cuplu motor mare: 230 Nm, cît un motor diesel de 2.000 cmc, iar proprietarul asigură că timpul în care ajunge la viteza maximă (75 km/h) poate fi programat de la 12 secunde la chiar 3 secunde. Desigur, maşina nu are nevoie şi de pedală de ambreiaj. Doi din cei şase acumulatori Caranda sînt în faţă, sub capotă, iar ceilalţi patru în interior, în locul banchetei din spate. Deşi ar mai fi loc, montarea altora în plus nu e convenabilă, fiindcă aceştia cîntăresc deja 250 kg, fiind pe bază de plumb şi gel. Dacă s-ar folosi acumulatori pe Litiu, „de două ori mai scumpi şi de cinci ori mai buni“, ei ar cîntări totuşi doar 50-60 kg, ne-a mai spus Dan Marinescu. Ca să creeze această maşină, pasionatul inginer a lucrat timp de doi ani, folosindu-se mult de informaţii găsite pe Internet, iar dotările puse pe maşină l-au costat 100 de milioane. Poate monta însă acum, în doar săptămîni, un sistem cel puţin la fel de bun, pe maşina oricui, contra unui preţ minim de 120 milioane (cei care sînt interesaţi i se pot adresa prin mail: Această adresă e-mail este protejată împotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina. Şi-a montat sistemul pe Oltcit, „fiindcă asta a avut“. Maşina se cheamă deci... ELTCIT XP. XP se citeşte „ICSP“, adică „Iată Că Se Poate!“, ne mai explică inginerul Marinescu.

 

 

Călin Popescu Foto: Ion Tudor

 

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net

******* Hotel ILA - telefon: 0747943375 *******

 

  CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
Intrebarea Curierului



căutare personalizată

Horoscop zilnic

Google Analytics





































Sfinții zilei

Zi record

Luni, 7.05.2018

--- 3.901 vizitatori unici ---


 
 
 




 

Mersul trenurilor

Flag Counter