Curierul Zilei - Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş
PRIMA PAGINA arrow social economic arrow social economic arrow Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş

*** Sfinţii zilei      *** TOBĂ     *** Planuri de vacanţă şi veşti bune!     *** PASTILA de UMOR      *** Evenimente 19 decembrie de-a lungul vremii     *** Încă o plecare de la Energeticianul     *** 11 medalii şi 20 de clasări în primii 8     *** Cei mai buni sportivi de la CS Dacia, la Gala Sportului     *** Dinamo, performera etapei     *** Vukosavljevi, omul meciului     *** A 5-a înfrîngere consecutivă!    *** FDomnule Nini, asumaţi-vă eşecurile!     *** „Aşa nu se mai poate continua!“     *** „Nu ne-a ieşit nimic!”     *** „Cel mai frumos copil din Argeş“!     *** 26 de şcoli au cursurile suspendate azi     *** Jurist dispărut de acasă     *** „Bucuria Crăciunului”, Filarmonicii Piteşti     *** Directorii Uzinei Dacia, colindaţi      *** Porc de peste 300 kg sacrificat la Bascov     *** „Salvaţi copiii“ a oferit cadouri mămicilor      *** Milioane de Euro achitate fermierilor argeşeni     *** Proiect important de formare profesională, la Mioveni      *** Noutăţile legislative fiscale prezentate la Mioveni      *** Medicii somaţi să plătească    

 
Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş Imprimare E-mail
(8 voturi)
sâmbătă, 28 august 2010

Un şofer piteştean a luat-o înaintea tehnicii

Prima maşină electrică din ţară, înmatriculată în Argeş

 

 

 La 51 de ani, inginerul mecanic piteştean Dan Marinescu şi-a împlinit un vis pe care îl avea încă din liceu. El face furori în oraş circulînd cu Oltcitul său, pe care scrie „vehicul electric“. După cum ne-a arătat şi nouă, maşina e dotată, într-adevăr, cu un sistem cu tracţiune electrică, pe care şi l-a creat singur şi pe care, în premieră în România, l-a omologat, în urmă cu o lună, astfel că a avut satisfacţia de a fi primul şofer admis cu o astfel de maşină pe şosele -  între timp i-a apărut totuşi „concurenţa“ proprietarului unui Trabant electric, înmatriculat la Galaţi.

 

Se încarcă la priză

 Iniţial, cînd au auzit de originala solicitare a inginerului, toţi de la RAR au făcut ochii mari. Ei au fost convinşi însă imediat de discursul bine pus la punct, care începe întotdeauna cu citate din directivele europene. Experţii de la RAR Piteşti au acceptat deci ideea că şi o maşină de acest gen poate circula alături de celelalte, dacă trece testele obişnuite. După ce s-au plimbat de curiozitate cu ea, l-au trimis totuşi pe Marinescu la singurul stand de încercări din ţară unde se poate testa un astfel de vehicul, cel de la Bucureşti - Voluntari. „Cel mai greu a fost testul de noxe“, glumeşte proprietarul, care, după ce s-a convins că se poate obţine omologarea, face încercări cu gîndul la îmbunătăţiri viitoare. Unul din primele aspecte pe care le vrea îmbunătăţite este cel al duratei mari de alimentare - 10-12 ore, la priză de 220 V, cu un cablu de calculator (cu trei picioare). Motorul folosit este unul de electrocar, luat de la REMAT. Are o putere de 8 kW, conform descrierii proprietarului, sau de 13 kW, conform descrierii RAR. Un motor mai bun ar costa încă 1.000 de euro.

 

Baterii de 250 kg

Autonomia maşinii este acum de 50 km, cît să ajungă de „navetă la serviciu pentru două zile“. Dezvoltă însă un cuplu motor mare: 230 Nm, cît un motor diesel de 2.000 cmc, iar proprietarul asigură că timpul în care ajunge la viteza maximă (75 km/h) poate fi programat de la 12 secunde la chiar 3 secunde. Desigur, maşina nu are nevoie şi de pedală de ambreiaj. Doi din cei şase acumulatori Caranda sînt în faţă, sub capotă, iar ceilalţi patru în interior, în locul banchetei din spate. Deşi ar mai fi loc, montarea altora în plus nu e convenabilă, fiindcă aceştia cîntăresc deja 250 kg, fiind pe bază de plumb şi gel. Dacă s-ar folosi acumulatori pe Litiu, „de două ori mai scumpi şi de cinci ori mai buni“, ei ar cîntări totuşi doar 50-60 kg, ne-a mai spus Dan Marinescu. Ca să creeze această maşină, pasionatul inginer a lucrat timp de doi ani, folosindu-se mult de informaţii găsite pe Internet, iar dotările puse pe maşină l-au costat 100 de milioane. Poate monta însă acum, în doar săptămîni, un sistem cel puţin la fel de bun, pe maşina oricui, contra unui preţ minim de 120 milioane (cei care sînt interesaţi i se pot adresa prin mail: Această adresă e-mail este protejată împotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina. Şi-a montat sistemul pe Oltcit, „fiindcă asta a avut“. Maşina se cheamă deci... ELTCIT XP. XP se citeşte „ICSP“, adică „Iată Că Se Poate!“, ne mai explică inginerul Marinescu.

 

 

Călin Popescu Foto: Ion Tudor

 

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net

Click view
Click view

******* Hotel ILA - telefon: 0747943375 *******

  CurierTV - Televiziunea sufletului tau!
Intrebarea Curierului



Comentarii

„Aşa nu se mai poate continua!“
Ce dreptate are domnule , acești asa ziși aleși habar nu au ca pt a face performanța este nevoie de rabdare buget da...
19/12/18 13:46 Mai mult...

TIR-uri blocate şi copaci căzuţi pe şosele
Va rugam sa ne confirmati si nou cand s-a remediat energia electrica in com Suici, in satul ianculesti al comunei mentio...
19/12/18 13:02 Mai mult...

„Aşa nu se mai poate continua!“
Omul are dreptate. La fel cum a criticat si panaramele de la echipa de fotbal. Cred ca acest domn ar merita sa devina pr...
19/12/18 12:54 Mai mult...

Milioane de Euro achitate fermierilor argeşeni
domnule Stroescu nu mai publicati stiri false, dumneavoastra habar nu aveti cati fermieri nu au primit un leu din subven...
19/12/18 11:53 Mai mult...

Medicii somaţi să plătească
Să plătească că au bani destui. A ajuns 50 de milioane cezariana la Județean...!
19/12/18 11:08 Mai mult...

 Prima Pagina Curierul Zilei
Fii reporter!

Google Analytics







































Zi record

Vineri, 23.11.2018

--- 4.141 vizitatori unici ---

 




 

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

 
Flag Counter


PRchecker.info