Curierul Zilei - Începe Marele Circ!
PRIMA PAGINA

*** A scăzut rata inflaţiei     *** PASTILA de UMOR      *** Românii vor să facă Revelionul în ţară     *** 2,5 milioane de leduri în aranjamentele festive de Sărbători     *** Legătura dintre tehnologie şi artă, făcută de 5 artişti      *** „Femeie în război”, la Cinema „Bucureşti”     *** Profesorul Constantin I. Năstase este iniţiatorul unei colecţii muzeistice     *** Atenţionări de la pompierii din Mioveni     *** Cinci persoane, reţinute pentru furt şi tăinuire     *** A stat 3 zile în casă cu fratele ucis!     *** Autopsierii, condamnaţi cu suspendare     *** Incendiu la Alpitex!     *** Localii au confiscat căruţele rromilor     *** Liga Naţiunilor     *** „Echipa stă bine în clasament!“     *** 5 egaluri şi 5 roşii     *** Meci demonstrativ cu Colegiul Brătianu     *** Vlad Mariea luptă pentru podium!     *** 8 medalii la Târgu Secuiesc     *** Mircea Sibiceanu, premiat la două competiţii!    

 
Începe Marele Circ! Imprimare E-mail
(0 voturi)
vineri, 13 martie 2015

Sezonul 2015 al Formulei 1 va alinia la start trei debutanţi: Max Verstappen şi Carlos Sainz Jr pentru Toro Rosso şi Felipe Nasr pentru Sauber.

Începe Marele Circ!

Prima cursă la Melbourne - Australia

 

 Cursa de la Melbourne (duminică, ora 7,00 - Dolce Sport) are potenţialul de a oferi prima imagine a performanţelor echipelor, însă circuitul australian semipermanent este recunoscut pentru numeroasele surprize produse în ultimii ani.

Se spune că nu există un mod mai bun de a începe un nou sezon de Formula 1: Melbourne, capitala statului Victoria şi al doilea oraş ca mărime din Australia, găzduieşte prima cursă într-o atmosferă caldă şi prietenoasă. Vremea este caldă datorită climei din emisfera sudică, ce aduce temperaturi de început de toamnă şi e prietenoasă ca prima zi de şcoală. Piloţii, mecanicii şi inginerii se reunesc după 12 zile dificile de teste şi aşteaptă cu nerăbdare să afle o primă impresie despre aşteptările reale pe care le pot avea înaintea noului sezon.

Fără îndoială, principala întrebare aflată pe buzele echipelor şi ale fanilor înaintea cursei inaugurale este cît de mare este avantajul Mercedes? Cele trei sesiuni de teste din însorita, dar totuşi friguroasa Spanie au evidenţiat că Mercedes deţine în continuare cel mai fiabil şi rapid monopost. Ferrari, Williams şi Red Bull Racing au înregistrat de asemenea progreseze şi se anticipează că performanţele acestor trei echipe vor fi foarte apropiate, undeva în urma celor de la Mercedes. La Ferrari, atmosfera este una pozitivă, iar Kimi Raikkonen este într-o dispoziţie mult mai bună decît în alte perioade ale carierei sale. În schimb, pentru McLaren se a­nun­ţă un weekend frustrant: echipa are numeroase probleme de fiabilitate cu noul motor Honda, iar rularea la capacitate maximă va genera inevitabil şi alte defecţiuni. În plus, Fernando Alonso bifează deja o absenţă motivată în urma accidentului suferit la Barcelona, asupra căruia planează în continuare numeroase controverse.

Circuitul de la Melbourne şi regulamentul DRS

Circuitul de la Melbourne are un caracter semipermanent şi este relativ rapid, cu nouă zone în care piloţii au oportunitate de a apăsa la maximum pedala de acceleraţie. Cu 10 viraje de dreapta şi alte şase viraje de stînga, Melbourne este un circuit cu cîteva zone de frînare violentă, însă în general este lipsit de aderenţa spe­cifică circuitelor tradiţionale. Prin urmare, echipele sînt nevoite să folosească setări pentru monoposturi care să asigure o forţă de apăsare aerodinamică cît mai mare. Prin prisma configuraţiei sa­le, Melbourne este un circuit solicitant pentru monoposturi, în special în privinţa consumului de carburant, limitat la numai 100 de kilograme pe cursă, dar şi a motorului cu combustie internă şi a sistemelor de recuperare a energiei. Regulamentul sistemului DRS a rămas cu cel de anul trecut: există un singur punct de detecţie pentru diferenţa de o se­cundă între doi piloţi, situat cu 13 metri înainte de virajul 14, şi două zone de activare. Prima dintre ele începe cu 762 de metri înainte de primul viraj, în timp ce a doua este amplasată cu 510 metri înainte de intrarea în virajul trei.

Strategie pneuri

Pirelli va furniza în Marele Premiu al Australiei pneuri de compoziţie soft şi medium, acestea din urmă fiind considerate aici pneuri principale. Întrucît circuitul este semi-permanent, traiectoria ideală este frecvent murdară şi alunecoasă, în special în debutul weekendului, motiv pentru care degradarea cauciucurilor este accentuată. Pirelli estimează că diferenţa dintre cele două compoziţii de pneuri va varia între 1.2-1.5 secunde pe circuitul de la Melbourne.

Cifrele circuitului

# Lungime tur     5.303 km
# Cea mai lunga linie dreapta     843 m
# Viteza de top    317 km/h
# Consum de carburant   1.72 kg/tur

Cifrele cursei

# Număr de tururi     58
# Distanţa cursei     308 km
# Strategie tipică     2 opriri
# Lungime pitlane     280 m
# Timp pierdut    în pitlane  26.8 secunde

Sezon     Cîştigător

2014  - Nico Rosberg (Mercedes)
2013 - Kimi Raikkonen (Lotus)
2012 - Jenson Button (McLaren)
2011 - Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 - Jenson Button (McLaren)

Vremea

Australia întîmpină contingentul Formulei 1 cu o vreme predominant frumoasă în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei. Azi, temperatura maximă va fi de aproximativ 19, pentru ca mîine aceasta să urce pînă la 21 de grade, iar duminică se vor înregistra 28 de grade. Şansele de ploaie pe parcursul weekendului sunt minime.

Statistici pentru Australia

# 8 dintre cele 19 curse desfăşurate pînă acum la Melbourne au fost cîştigate de pilotul care a plecat din pole-position;
# Safety Car-ul a fost trimis pe circuit în 6 dintre ultimele 7 curse din Australia;
# Începînd din 2002, pilotul care a cîştigat în Australia a devenit campion în 7 rînduri.

Marele Premiu al Australiei la TV

Din cauza diferenţei de fus orar, Marele Premiu al Australiei se desfăşoară la primele ore ale dimineţii. La fel ca anul trecut, drepturile TV ale Formulei 1 pen­tru România sînt deţinute de Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe Internet prin intermediul platformei TelekomTV.

Modificări importante în regulament

Sezonul 2015 al Formulei 1 aduce cîte­va noutăţi importante în privinţa regula­men­tului pentru motoare şi al penaliză­rilor pe grila de start, dar şi schimbări referitoare la Safety Car şi comporta­mentul piloţilor pe circuit.

Noutăţi în regulament pentru motoare

 O lacună a regulamentului tehnic permite constructorilor să dezvolte motoarele în anumite limite inclusiv în timpul sezonului. Unitatea de propulsie este împărţită în 42 de componente, iar fiecare componentă valorează între 1-şi 3 jokeri. În total, o unitate de propulsie are 66 de jokeri, iar constructorii pot modifica între finalul sezonului precedent şi ultima cursă a sezonului 2015 un număr de 32 de jokeri. Mercedes, Ferrari şi Renault au ales să păstreze cîţiva jokeri pentru a dezvolta unităţile şi în timpul sezonului n Intrucît este la primul sezon cu no­ile unităţi de propulsie, Honda are un statut special: poate folosi acelaşi număr de jetoane ca cel pe care îl au la dispoziţie ceilalţi trei constructori, ca medie a celor trei. De exemplu, dacă cei trei constructori din 2014 au opt, şapte şi cinci jetoane disponibile la începutul anului, atunci noul constructor va putea folosi şase jetoane pe parcursul sezonului (media se rotunjeşte în jos la cel mai mic număr întreg) # Echipele vor fi restricţionate în a folosi doar patru motoare pe parcursul sezonului, faţă de cinci motoare, atîtea cîte aveau voie să folosească anul trecut. Totuşi, numărul motoarelor folosite ar putea fi suplimentat pînă la cinci, dar doar dacă numărul de curse va fi mai mare de 20. Piloţii care vor schimba propulsorul monopostului vor fi penalizaţi în funcţie de puterea motorului. Aceştia pot fi retrogradaţi cu pînă la 20 de poziţii în circuitul respectiv # După depăşirea celor patru unităţi de propulsie alocate, înlocuirea întregii unităţii de propulsie nu va mai fi penalizată ca întreg, ci pe baza fiecărei dintre cele şase componente individuale ale unităţii n Dacă un pilot primeşte un număr de locuri de penalizări care depăşeşte numărul de poziţii de pe grila de start, restul poziţiilor vor fi transformate în penalizări de timp pentru cursa respectivă, care variază de la 5 la 10 secunde cu stop and go.

Alte noutăţi ale regulamentului

 

Regulamentul parc ferme a fost relaxat: echipele nu vor mai putea lucra la monoposturi după startul calificărilor, în loc de startul ultimei sesiuni de antrenamente # Dacă înainte de startul cursei personalul echipei rămîne pe grilă după semnalul de 15 se­cunde, pilotul trebuie să înceapă cursa din pitlane. În caz contrar, pilotul primeşte o penalizare stop-and-go de 10 secunde # Dacă pe grila de start sînt 22 de monoposturi, cîte şase piloţi vor fi eliminaţi în primele două părţi ale calificărilor. Dacă sînt doar 20 de monoposturi, doar cîte cinci piloţi vor fi eliminaţi # Echipele nu au dreptul să scoată sau să introducă carburant în rezervor atunci cînd monopostul este pe grila de start # Dacă cele două ore alocate cursei s-au scurs înainte de ultimul tur, steagul cu pătrăţele este arătat liderului la punctul de control de la finalul turului după efectuarea turului în care s-au scurs cele două tururi # Numărul de ore petrecute în tunelul de vînt, precum şi numărul de date ce pot fi obţinute prin tehnologia CFD (Computaţional Fluid Dynamics) a fost redus # Intre finalul sezonului şi finalul anului calendaristic, echipele pot efectua doua demonstraţii cu actualele monoposturi, dar pe o distanţă de cel mult 15 kilometri şi numai cu pneuri speciale n Piloţii care îşi pierd poziţia în timpului turului de formare sunt obligaţi să o recapete până la prima linie a Safety Car-ului, altfel sunt penalizaţi cu stop-ang-go de 10 secunde # Dacă un pilot este eliberat de la boxe într-o manieră periculoasă, primeşte o penalizare de 10 secunde, care se înăspreşte dacă pilotul continuă inclusiv după ce realizează că se află într-o poziţie periculoasă # La suspendarea cursei, piloţii sînt obligaţi să revină pe linia boxelor # Vor exista doar două sesiuni de teste de cîte două zile în timpul sezonului în loc de patru sesiuni, iar jumătate dintre zile trebuie alocate tinerilor piloţi. Sesiunile vor avea loc după etapele din Spania şi Austria n Regula dublării numărului de puncte pentru ultima cursă a fost abandonată.

Schimbări în regulamentul Safety Car-ului

 Apare noţiunea de Safety Car Virtual - în anumite situaţii, în loc să trimită Safety Car-ul pe circuit, FIA va neutraliza cursa prin solicitarea că piloţii să parcurgă un tur de circuit cu o anumită viteză, într-un interval de timp prestabilit, mai mare decât cel obişnuit. Piloţii care nu respectă regulă vor fi penalizaţi cu un pitstop de cinci secunde, de 10 secunde, o penalizare de tip drive-through sau o penalizare stop-and-go de 10 secunde, în funcţie de gravitate n O regulă care va aduce mai mult suspans pentru privitori, dar va fi un real dezavantaj pentru piloţii aflaţi în frunte, e aceea că, după ieşirea Safety-Car-ului, piloţii vor relua cursa de pe loc. Aceştia vor pleca în ordinea clasamentului curent al cursei. Conform noului regulament, Safety-Car-ul nu va mai fi nevoit să aştepte maşinile care nu sînt în turul curent, ci va putea intra direct la boxe n Mercedes-AMG GT S este noul Safety Car pentru Formula 1 în 2015

Alte modificări

 

De asemenea, FIA a decis şi schimbarea botului monopostului. Noile componente vor a­duce un plus de siguranţă, fiind şi mult mai a­tractive din punct de vedere estetic. Greutatea minimă a monopostului a fost reglementată  la 702 kilograme, fără combustibil. Penalizările sînt contorizate altfel în noul sezon. Faţă de anul trecut, organizatorii cursei pot penaliza un pilot cu pînă la zece puncte.  Situaţia s-a schimbat şi la boxe. Lansările periculoase vor fi penalizate cu zece secunde de „stop-and-go“. Viitoarele penalizări vor rămîne la discreţia or­­ga­nizatorilor. n Numeroasele accidente din ultimul timp au dus şi la schimbarea cockpitului. Panourile cockpitului au fost înălţate pentru a conferi o mai mare siguranţă pilotului. Regula adoptată în mod surprinzător, anul trecut, de a se dubla numărul de puncte din ultima cursă a anului, va dispărea în 2015. Abu Dhabi e circuitul care a experimentat acest tip de punctare anul trecut.

Calendar

# 13 - 15.03 - Australia - Melbourne - Rolex Australian Grand Prix
# 27 - 29.03 - Malaysia - Ku­a­la Lumpur - Petronas Malaysia Grand Prix
# 10 - 12.04 - China - Shanghai - CHINESE GRAND PRIX
# 17 - 19.04 - Bahrain - Sakhir - GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX
# 8 - 10.05 - Spania - Catalunya - GRAN PREMIO DE ESPAÑA PIRELLI 2015
# 22 - 24.05 - Monaco - Monte Carlo - GRAND PRIX DE MONACO
# 05 - 07.06 - Canada - Montreal -  GRAND PRIX DU CANADA
# 19 - 21.06 - Austria - Spielberg - GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH
# 03 - 05.07 - Marea Britanie - Silverstone - BRITISH GRAND PRIX
# 17 - 19.07 - Germania - TBA - GROSSER PREIS VON DEUTSCHLAND
# 24 - 26.07 - Ungaria - Budapest - PIRELLI MAGYAR NAGYDÍJ
# 21 - 23.08 - Belgia - Spa-Francorschamps - SHELL BELGIAN GRAND PRIX
# 04 - 06.09 - Italia - Monza - GRAN PREMIO D’ITALIA
# 18 - 20.09 - Singapore - Singapore - SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX
# 25 - 25.09 - Japonia - Suzuka - JAPANESE GRAND PRIX
# 09 - 11.10 - Rusia - Sochi - RUSSIAN GRAND PRIX
# 23 - 25.10 - Statele Unite - Austin - UNITED STATES GRAND PRIX
# 30.10 - 01.11 - Mexic - Mexico City - GRAN PREMIO DE MÉXICO
# 13 - 15.11 - Brazilia - Sao Paolo - GRANDE PRÊMIO DO BRASIL
# 27 - 29.11 - Abu Dhabi - Yas Marina - ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX

Piloţi

1. Daniel Ricciardo    
2. Max Verstappen    
3. Valtteri Bottas    
4. Pastor Maldonado    
5. Felipe Nasr    
6. Lewis Hamilton    
7. Nico Rosberg    
8. Romain Grosjean    
9. Will Stevens    
10. Roberto Merhi    
11. Carlos Sainz Jr    
12. Daniil Kvyat    
13. Kimi Raikkonen    
14. Sergio Perez    
15. Jenson Button    
16. Nico Hulkenberg    
17. Marcus Ericsson    
18. Sebastian Vettel    
19. Fernando Alonso    
20. Felipe Massa    
21. Kevin Magnussen    

Echipe

1. Toro Rosso    
2. Sauber    
3. Mercedes    
4. Lotus    
5. Williams    
6. Force India    
7. McLaren    
8. Ferrari    
9. Red Bull Racing    
10. Manor

Sursa: automarket.ro/formula1   

  Silviu Mihai


Vizualizari: 3192

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics




































Zi record

Marţi, 16.10.2018

--- 3.988 vizitatori unici ---

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info