Curierul Zilei - Mercedes, favorită!
PRIMA PAGINA

*** Cozile de topor din pădurea românească     *** 8 miniştri noi şi un nou vicepremier     *** Avem stocuri de antiderapant     *** PASTILA de UMOR      *** „Un secol de muzică tradiţională românească”     *** Workshop pentru formarea profesională      *** Autorităţile din Mioveni pregătite pentru iarnă      *** Incendiu la Vlădeşti     *** Crimă, la un pahar de ţuică!     *** Spărgătorii de la Primăria Leordeni, prinşi!     *** Prima zăpadă a venit cu accidente şi evenimente     *** Bărbat paralizat, scos din incendiu     *** Spaniolii preferă familii de români, căpşunari!     *** Următorul meci al Mioveniului, vineri la 17:00     *** „Nu putem rata obiectivul!“     *** Pelici: „Am întîlnit o echipă bună“     *** 4 medalii de bronz la Focşani     *** Pe frig, doar 20 de goluri     *** Raicu s-a oprit în turul 2      *** Meci crucial pentru tricolori     *** Show baschetbalistic la Piteşti!     *** „3 puncte foarte importante”     *** Popa: „Am pierdut pe greşeli individuale”    

 
Mercedes, favorită! Imprimare E-mail
(0 voturi)
sâmbătă, 28 martie 2015

Formula 1, MP al Malaysiei, mîine, ora 10.00 - în direct la Dolce Sport 1

Mercedes, favorită!

 

 Mercedes este principala favorită la victorie în cursa de la Sepang, însă Ferrari şi Williams promit o luptă echilibrată pentru locul trei, în timp ce Fernando Alonso revine în Formula 1 după pauza cauzată de accidentul de la Barcelona.

Formula 1 ajunge în Malaysia, ţară care propune o cursă unică în calendarul Formulei 1 în principal prin prisma condiţiilor meteo di­fi­cile de pe parcursul weekendului, informează automarket.ro/formula1. Contextul în care piloţii şi echipele aterizează la Kuala Lumpur nu este însă unul dintre cele mai fe­ri­cite: etapa de debut de la Melbour­ne nu s-a bucurat de o atracţie ma­joră din cauza lipsei de spectacol de pe circuit şi a numărului scăzut de monoposturi. Prin urmare, pre­siunea asupra cursei de la Sepang este una mai mare ca oricînd, iar o nouă cursă fără spectacol ar a­trage fără îndoială un nou val de critici. Înaintea weekend-ului este însă aproape cert că Mercedes nu va avea rival, iar fanii speră ca Nico Rosberg să fie capabil să-i o­pună o rezistenţă mai mare lui Le­wis Hamilton în lupta pentru vic­torie. Confruntarea pentru ulti­ma poziţie pe podium ar putea fi însă mai palpitantă între Ferrari şi Wi­lliams, echipe care şi-au disputat acest loc şi în Australia. Cel puţin la prima vedere, Ferrari pare să aibă un uşor avantaj în faţa celor de la Williams, pe baza pro­gre­selor înregistrate cu dezvoltarea moto­rului. Echipa britanică ar pu­tea fi însă avantajată de reve­ni­rea în cockpit a lui Valtteri Bottas după absenţa din Australia ca urmare a unor dureri de spate. Între timp, Red Bull Racing traversează o perioadă dificilă alături de par­te­nerii de la Renault. Ca urmare a pasului înapoi făcut de construc­to­rul francez, cele două părţi s-au an­gajat într-un conflict verbal public violent cu privire la motivele pentru care echipa a regresat com­parativ cu sezonul precedent. Unul dintre punctele de atracţie ale etapei va fi însă revenirea lui Fernando Alonso la McLaren. Spaniolul a declanşat deja contro­verse după ce a negat ipotezele propriei sale echipe despre cau­zele accidentului şi a afirmat că a suferit o defecţiune la coloana de di­recţie. Speranţele sale la un rezultat bun sunt minime, întrucît McLaren este departe de a re­media numeroase probleme pe ca­re le are cu motorul Honda. În plus, vremea caniculară şi umedă va reprezenta o nouă provocare pentru unitatea de propulsie Hon­da, care nu a fost încă testată în astfel de condiţii dificile.

Circuitul de la Sepang şi regulamentul DRS

Sepang este unul dintre cele mai apreciate circuite din calendar de către piloţi, dato­rită faptului că este rapid şi are numeroase viraje de stînga-dreapta care se succed cu repeziciune. În acelaşi timp, este şi unul dintre cele mai solicitante circuite pentru piloţi şi monoposturi. Aclimatizarea este esenţială în contextul temperaturilor caniculare şi a umidităţii ridicate, în timp ce unităţile de propulsie vor fi de asemenea sub presiune din acest punct de vedere. Suprafaţa circuitului este abrazivă, motiv pentru care pneurile vor fi de asemenea solicitate. Piloţii vor avea la dispoziţie două zone de depăşire cu sistemul DRS, cu cîte un punct de detecţie pentru fiecare dintre ele. Astfel, prima zonă DRS începe la 104 metri după virajul 14 şi are punctul de detecţie la 54 de metri după virajul 12, în timp ce a doua zonă de detecţie începe la 28 de metri după ieşirea din virajul 15 şi continuă pe tot parcursul liniei de start-sosire.

Strategiile schimburilor de pneuri

Natura abrazivă a circuitului de la Sepang determină o degradare accentuată a cauciucurilor, iar pneul stînga - faţă este de departe cel mai solicitat. Tocmai din acest motiv, Pirelli va aduce pe circuitul malaysian cele mai dure compoziţii de pneuri din gamă, medium şi hard, iar oficialii anticipează strategii cu două opriri la boxe. „Pentru acest weekend am ales cele mai dure compoziţii din gama noastră, hard şi medium, aşa cum a fost întotdeauna cazul în Malaysia de la revenirea noastră în Formula 1 în 2011. Ar trebui să vedem o revenire la cel puţin două opriri la boxe pe monopost în Malaysia şi poate chiar mai multe dacă vremea ne va sta în cale“, a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Informaţii meteo: ploi torenţiale

După vremea frumoasă din Australia, piloţii se vor confrunta cu tem­peraturi maxime de 32 - 33 de grade pe parcursul weekendului, a­so­ciate cu o umiditate de circa 80%. În fiecare dintre cele trei zile ale Marelui Pre­miu sînt aşteptate ploi şi chiar furtuni, elemente care vor bulversa programul echipelor în antrenamente şi calificări, dar şi strategiile pentru cursă.

Cifrele circuitului

# Lungime tur     5543 metri
# Cea mai lunga linie dreapta     1029 metri
# Viteza de top     323 km/h
# Consum de carburant     1.71 km/tur.

Cifrele cursei

# Numar de tururi     56
# Distanta cursei     310 km
# Strategie tipica     2-3 opriri
# Lungime pitlane     419 metri
# Timp pierdut in pitlane 20.7 secunde.

Statistici pentru Malaysia

# 9 dintre cele 16 curse de la Sepang au fost cîştigate de pilotul care a plecat din pole position;
#  Fernando Alonso a cîştigat cursă din 2012 după ce a plecat de pe locul opt, cea mai scăzută poziţie pe grila de start transformată în victorie;
#  Ferrari este echipa cu cel mai mare succes în Malaysia datorită celor 6 victorii înregistrate.

Sezon     Castigator

# 2014     Lewis Hamilton (Mercedes)
# 2013     Sebastian Vettel (Red Bull)
# 2012     Fernando Alonso (Ferrari)
# 2011     Sebastian Vettel (Red Bull)
# 2010     Sebastian Vettel (Red Bull)
Sursa: automarket.ro/formula1

S.Mihai
 


Vizualizari: 2991

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics




































Zi record

Marţi, 06.11.2018

--- 3.709 vizitatori unici ---

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info