Curierul Zilei - Răzvan de la Piteşti, brandul judeţului pe internet
PRIMA PAGINA
 

*** 642 de locuri de muncă în Argeş     *** Investiţie importantă în amenajarea unui pîrîu     *** Tîrg de adopţii de cîini la Mioveni      *** „Jake şi femeile lui”      *** „Coşmarul Vraciului“      *** Muzică şi sport în faţa Primăriei Piteşti     *** Filmele săptămînii 21 - 27 septembrie      *** Dispărutul era spînzurat!      *** Omorît de un BMW     *** Doi şoferi răniţi grav, la Moşoaia!     *** Spărgătorii şi tăinuitorul, colegi de celulă     *** Pod reabilitat,după turnarea asfaltului!     *** Şapte oi omorîte şi şase stupi distruşi de urs     *** Ministrul Fifor, „no comment” despre tragedia de la Valea Urdii     *** Vor victoria în Moldova      *** Europa League, Etapa 1     *** Curiozităţi pescăreşti     *** Pescuitul carasului pe Dunăre     *** După puncte, la Timişoara     *** Atletic Bradu şi Unirea Bascov joacă astăzi în campionat     *** 80 de piloţi la Trofeul Câmpulung!     *** Fotbal la TV în week-end    

 
Răzvan de la Piteşti, brandul judeţului pe internet Imprimare E-mail
(0 voturi)
marţi, 22 martie 2016

Argeşul de pe youtube

Răzvan de la Piteşti, brandul judeţului pe internet

 

 Portalul youtube poate ţine azi loc de preselecţii şi de concursuri de descoperit talente. Un videoclip inspirat te transformă peste noapte în vedetă: poţi da concerte, poţi face reclamă, iar dacă ai un public numeros, te plăteşte chiar youtube. Cel puţin în ţările cu limbi de circulaţie internaţională, aşa se lansează astăzi noii artişti, şi mulţi cîştigă bani din „vlogging“. Pentru români, cîştigurile sînt mai greu accesibile, pentru că, spun cei în temă, se obţin cam 10 euro la 100.000 vizualizări, deci la un cîştig de circa 1.000 euro pe lună, ar fi nevoie de un videoclip săptămînal, cu o medie de 2,5 milioane de vizualizări. Totuşi, chiar şi fără un cîştig direct, platforma e importantă pentru imagine - a fost, de altfel, decisivă în ultimele alegeri americane. Am fost curioşi, de aceea, să vedem ce anume din Argeş are cel mai mare succes pe noua rampă de lansare.

Surpriză: pe primul loc nu se află vreun film cu promovare în limbi de circulaţie internaţională, ci unul românesc. Este videoclipul unui manelist, Răzvan de la Piteşti, a cărui melodie, „Cu capul în nori“, a strîns în trei ani circa 2,88 milioane vizualizări. Pe marginea ecranului, filmuleţului i s-a adăugat şi o reclamă care face cunoscut celor interesaţi numărul de telefon unde se poate solicita prezenţa cîntăreţului la evenimente. La acel număr răspunde fratele - impresar, care nu se miră deloc de numărul mare de vizualizări al lui Răzvan: „Normal că are. E vedetă la ora actuală“. Cîntăreţul confirmă, la rîndul său, că a ales bine această melodie pentru a-şi face reclamă: „Am simţit că o să prindă la public. Am pus întîi un promo şi a avut încă de atunci vizualizări. A fost o piesă făcută pentru mine special de ASU (n.r. - Casa de discuri ASU Studio), pe care am promovat-o la Taraf TV şi la celelalte televiziuni. Dar degeaba făci promovare, dacă nu place publicului“, explică el, menţionînd că mai are şi alte piese pe net, cu un succes asemănător. Într-adevăr, una dintre ele, „Amor, amor“, în care cîntă împreună cu mai cunoscutul Adi de la Vîlcea, a depăşit şi ea deja 1,1 milioane de vizualizări în doi ani. Cîntăreţul, pe numele real Răzvan Buzoianu, locuieşte în Piteşti, iar filmările videoclipului au fost realizate la piscina din zona Montan Star, avînd ca protagonistă o focoasă concitadină. În privinţa cîştigurilor direct de la youtube, recunoaşte că nu se poate lăuda: „Există nişte beneficii. Dar sînt pentru casele de discuri“. Oricum, nu se simte dezavantajat: „Eu unul cîştig din concerte“.

Coşul de la CET Sud, escaladat

Pe locul doi în top, la mică distanţă, se află isprava acrobatului Flaviu Cernescu, Climbing huge chimney in Piteşti („Căţărare pe coş industrial imens la Piteşti“). Autor a multor alte experimente asemănătoare în ţară şi străinătate, căţărătorul a escaladat, fără vreun sistem de protecţie, coşul părăsit de la CET Sud, înalt de 280 m - a doua construcţie ca înălţime din ţară. Palpitanta înregistrare de 5 minute şi 30 de secunde, care aproape îţi dă rău de înălţime, a adunat, în un an şi cîteva luni, aproape 2,73 milioane de vizualizări din toată lumea. Deşi personajul vorbeşte, la sfîrşit, în româneşte: „Dacă mai erau 5 metri, nu mai puteam“, popularitatea filmuleţului s-a datorat şi titlului şi introducerii în limba engleză. Acolo, temerarul explica în ce consta greutatea: pînă la 20 de metri înăl­­ţime, nu exista vreo scară, ci doar cîteva cabluri electrice ce atîrnau - el spera că vor ţine, aşa cum i-au spus alţi îndrăzneţi. Între 21 şi 55 m, e o scară metalică fără coş de protecţie, apoi, între 55 şi 275 m, scara are un coş de protecţie, dar nu există nici un loc unde te-ai putea aşeza. În fine, pe porţiunea de dintre 275 şi 280 m e tot scară fără coş de protecţie, iar pe ultimii trei metri nici nu e prinsă de turn, ceea ce o face instabilă. După ce ajunge în vîrf, Cernescu trece şi dintr-o margine în alta a coşului pe nişte fiare subţiri, în timp ce în fundal se aude vîntul, iar pămîntul se vede departe, jos. Filmul avertizează totuşi că nimeni nu e sfătuit să repete aventura, căci pentru autor, fiind experimentat, riscurile nu erau atît de mari precum păreau.

Transfăgărăşanul, cel mai frumos drum

Pe locul trei, cu 1,72 milioane de vizualizări, se află clipul „Greatest driving road in the world“, „Cel mai grozav drum din lume“, o reclamă gratuită făcută Transfăgărăşanului de echipa Top Gear - BBC. Filmul, de puţin peste 8 minute, are o intrigă simpatică, ce arată totuşi contrastul dintre zona înconjurătoare şi pitorescul şoselei alpine. Realizatorii imaginează un accident pe o uliţă, între un bolid de-al lor şi un break de ţăran, numit „classic Dacia“. Se vaită şi de alte probleme pe drumul de acces spre înăl­ţimi: drum neluminat noaptea, unde nu găsesc nici benzimării, nici hoteluri, aşa că înnoptează unde apucă, dormind în spate, în maşini cu două uşi. Dimineaţa, se sperie să vadă de jos Barajul Vidraru („Dacă ar fi ştiut că e acolo, n-ar fi dormit aşa bine“, dar sînt convinşi că e singur fiindcă „probabil a fost făcut de ruşi sau nord-coreeni“). Trec prin cîteva ore de „tortură“, prin drumuri parcă „arate“, dar în final sînt cuprinşi de extaz şi recunosc că s-au înşelat: Transfăgărăşanul e în stare foarte bună, iar ca realizare e o „perfecţiune“ în domeniul auto. Drumul, construit cu 6 mii de tone de dinamită şi cu preţul a 40 de vieţi, face uitate „centrele de oraş sau satele de ţigani“, pentru că e „cel mai uimitor drum pe care l-am văzut vreodată“ şi „cel mai bun drum din lume“. Se bucură că au adus maşinile potrivite (cele mai bune trei din lume, în topul lor), pentru a le verifica performanţele în acel cadru, unde „ar fi vrut să rămînă pentru totdeauna“. Filmările de calitate au fost realizate şi cu un cameraman român, folosind un elicopter cu o măiestrie la înălţimea impresiei generale. Clipul despre secretul Munţilor Făgăraş a fost publicat în urmă cu cinci ani.

„Dacia, good!“

Alături de acest top merită menţionat, chiar dacă nu pomeneşte direct de Argeş sau Piteşti, clipul „Dacia Duster im off road Härtetest  (Test de rezistenţă off road pentru Dacia Duster), un filmuleţ cu produsul local al uzinei de la Mioveni, în timpul testelor făcute de Clubul german auto (ADAC). Un şofer neamţ chinuieşte maşina pe diverse suprafeţe ude sau accidentate, iar maşina răspunde excelent. La sfîrşitul celor două minute şi 40 de secunde, el spune satisfăcut: „Dacia, good. Drum bun!“. Clipul a strîns, din 2010 şi pînă în prezent, peste 1,8 milioane de vizualizări.

 Călin Popescu


Vizualizari: 4706

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics

Zi record

Sâmbătă, 08.09.2018

--- 4.387 vizitatori unici ---





































Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info