Curierul Zilei - Consiliul Judeţean îşi schimbă organizarea
PRIMA PAGINA arrow RUBRICI arrow Consiliul Judeţean îşi schimbă organizarea
 

*** România, codaşă la construcţii!     *** Săptămîna Europeană a Sportului, în Argeş     *** Dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, la Mioveni      *** PASTILA de UMOR      *** „Argeşul, locul cel mai românesc din România“     *** Adrian Tase, la Congresul de la Sinaia!     *** La 16 ani, s-a întors de la majorat, în sicriu     *** Şoferul a făcut infarct      *** Copilul s-a spînzurat      *** Nu s-a asigurat şi a lovit trei maşini     *** Fost campion naţional la box, contrabandă cu ţigări     *** Filmaţi în timp ce furau bere dintr-un magazin     *** Raicu eliminat de la Mondiale     *** Cursuri gratuite, la Şcoala de Arbitraj a AJF Argeş     *** Un gol, din două faze de poartă     *** CS Mioveni - ASU Poli Timişoara 1-0 (1-0)     *** Au avut victoria la îndemînă     *** Memorialul Dorel Ştefănescu, la ediţia a treia     *** Învinşi de propriul portar!     *** „Rezultatul final este mincinos“     *** Popovici: „O victorie foarte importantă“     *** CSU Piteşti va juca în Divizia A!    

 
Consiliul Judeţean îşi schimbă organizarea Imprimare E-mail
(1 vot)
miercuri, 29 martie 2017

Mai mulţi şefi şi mai mulţi angajaţi în subordinea lui Dan Manu

Consiliul Judeţean îşi schimbă organizarea

 

 Consiliul Judeţean Argeş va vota, în cadrul şedinţei ordinare de mîine, pe lîngă alte peste 40 de proiecte mai mici, bugetul pe 2017 şi noua organigramă a instituţiei, refăcută conform viziunii noii conduceri. Puţine subunităţi din aparatul administrativ rămîn neschimbate. Vă prezentăm mai jos cum se aşază structura instituţiei reprezentative a judeţului.

l Preşedintele Manu, care coordonează totul, are acum în subordine directă Direcţia Economică, din care fostul Birou „Licitaţii şi Achiziţii Publice Directe“ e retrogradat ca simplu compartiment, cu titlul simplificat: „Achiziţii Publice“. De asemenea, preşedintele are în subordine directă un nou compartiment, numit „Control Intern Managerial“, dar ce­dează unităţile care ţineau de cultură şi învăţămînt către al doilea vicepreşedinte (Brătulescu). În subordinea sa apare însă un nou Birou, de „Relaţii Publice, Comunicare şi Promovare“ (interesant e că viitorul purtător de cuvînt nu va fi, conform regulamentului, neapărat din acest Birou), cu două compartimente în subordine: „Relaţii cu Publicul, Registratură şi Autoritatea de Ordine Publică (ATOP)“ şi „Comunicare şi Promovare“ - îna­inte exista doar un Compartiment de „Relaţii Publice şi Comunicare“, funcţionînd în subordinea Serviciului „Resurse Umane“. Rămîn neschimbate Serviciile „Resurse U­mane“, „Audit Intern“, „Informatic“, „Financiar“ şi „Impozite“, plus „Cabinetul“.

# Primul vicepreşedinte (Mînzînă) are în subordine aceleaşi două direcţii: „Amenajarea Teritoriului şi Urbanism“ şi „Tehnică“ (în afară de ele, nu mai figurea­ză şi „Unitatea Managementul Deşeurilor“, în schimb, găsim un Serviciu de „Monitorizare Lucrări Publice şi Guvernanţă Corporativă“, tot separat). La prima Direcţie, din cele trei compartimente, unul, „Avizare, Autorizare şi Control“, e acum serviciu şi ia în subor­dinea sa „Amenajarea Te­ritoriului şi Urbanismul“ (compartiment în denumirea căruia nu mai apare „cadastru“). Din a doua direcţie, cea „Tehnică“, dispare com­partimentul „Administrativ“, iar cel de „Elaborare Devize Lucrări Publice“ e absorbit de „Evidenţa şi Administrarea Patrimoniului“ - denumirea se lungeşte cu „şi Devize“, urcînd în rang ca Serviciu. Celălalt serviciu din cadrul Direcţiei, „Lucrări Publice, Infrastructură“, îşi completează şi el denumirea: „şi Investiţii“. Rămîn neschimbate Biroul de „Transport“ şi Compartimentele privitoare la „Monitori­zarea Serviciilor de Utilităţi Publice“ şi „Protecţia Mediului“.

# În subordinea celui de-al doilea vicepreşedinte (Brătulescu), găsim acum fostul Serviciu „Relaţii Internaţionale, Tineret şi Cultură“, aflat iniţial în subordinea Secretarului Judeţului. Denumirea este acum „Relaţii Internaţionale, Cultură, Învăţămînt“, iar de sub el dispar cele două compartimente, „Tineret“ şi „Coordonare, Îndrumare, Control Instituţii de Cultură şi Învăţămînt“. Vicepreşedintele are în subordine tot o singură Direcţie: aceasta însă nu se mai cheamă „Investiţii“, ci „Strategii, Sinteze Proiecte cu Finanţare Internaţională“ şi nu mai are două Servicii în coordonare („Investiţii“ şi „Proiecte cu Finanţare Internaţională“), ci unul singur, nou, pentru „Derulare Proiecte“, în timp ce partea de „Planificare, Elaborare Strategii, Planuri, Proiecte“ e doar Compartiment. Dispare, în schimb, Compartimentul de „Monitorizare drumuri“.

# În subordinea Secretarului judeţului (Voica) sînt acum două Direcţii, în loc de una. Nouă e cea de „Asistenţă Medicală şi Protecţie Socială“, avînd în subordine cele două domenii - primul, ca Serviciu, celălalt, simplu Compartiment. Cea veche nu se mai numeşte „Administraţie Publi­că, Comunităţi Locale“, ci are denumirea: „Juridică, Administraţia Pu­blică Locală“, compartimentul „Juridic-Contencios“ urcînd, ca Serviciu; în schimb, Serviciul „Coordonarea Activităţii Autorităţilor Publice“ coborînd la rangul de Compartiment, sub denumirea de „Coordonarea Consiliilor Locale“.

# În Organigrama instituţiei mai apare şi funcţia de administrator al judeţului (ocupată deja de Maria Dinu). Conform regulamentului de funcţionare a aparatului CJ (supus şi el la aprobării mîine), „administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat cu preşedintele, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes judeţean“, iar „preşedintele poate delega către administrator calitatea de ordonator principal de credite“.

# Cu totul, vechea organigramă (2014) cuprindea 5 Direcţii, 10 Servicii, 3 Birouri şi 14 Compartimente, pe cînd în cea nouă numărul şefilor creşte, pentru că proiectul include 6 Direcţii, 13 Servicii, 3 Birouri şi 10 Compartimente. Numărul de lucrători ai aparatului administrativ creşte de la 182 la 200, dintre care posturile de conducere se înmulţesc de la 23 la 27, iar cele de execuţie, de la 159 la 173 (aici numărul de funcţionari publici creşte de la 130 la 157). În prezent, un sfert din posturile prevăzute de noua organigra­mă (44 funcţii publice, plus 5 contractuale) sînt vacante - ceea ce înseamnă că urmează în curînd o campanie de ocupare a lor. În bugetul supus aprobării se obser­vă de altfel că, în secţiunea de func­ţionare, cheltuielile de personal cresc cu 60% faţă de anul trecut - iar, ca pondere, ele cresc de la 17,5 la 27,9% din totalul cheltuielilor instituţiei.

Chestiuni în suspensie

 De la ultima şedinţă a CJ, din 23 februarie, au rămas în suspensie două subiecte, a căror continuare va fi interesant de urmărit. Consilierul PMP Cornel Bulf a propus formarea unei comisii cu reprezentanţi din toate partidele (n.n. - de ce nu şi din presă?) care să verifice condiţiile de viaţă ale copiilor şi bătrînilor din căminele DGASPC; de asemenea, să se facă un control al cheltuielilor aceleiaşi instituţii, despre care a auzit zvonuri că a făcut cheltuieli fictive pentru a finanţa campania electorală, în timp ce 70% din angajaţi ar avea şi indemnizaţie de handicap. Preşedintele Dan Manu a spus că e de acord să se facă orice verificări acolo, chiar de o comisie unde Bulf să fie şeful.  l Consilierul PSD Dorin Mărăşoiu a propus să se facă ceva pentru a proteja albia rîului din aval de barajul Goleşti, unde e în prezent „cea mai mare problemă de mediu a judeţului“ (albia coboară accentuat). În urma unei discuţii vagi, a rămas doar ca Marius Postelnicescu să intervină la ministrul Apelor să ia măsuri prin Direcţia Apelor.

Călin Popescu


Vizualizari: 4710

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics

Zi record

Sâmbătă, 08.09.2018

--- 4.387 vizitatori unici ---





































Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info