Curierul Zilei - Drumurile - toate...
PRIMA PAGINA

*** Şedinţă ordinară la Topoloveni      *** ️Lucrări de investiţii în Piteşti”     *** Conacul Brătianu prin ochii elevilor      *** Maşinile cu volan pe dreapta, nu mai trec RAR-ul      *** Incendiu la Rucăr      *** Reţinut după ce şi-a terorizat socrii     *** În arest după ce a condus fără permis      *** Bun de plată după ce a cîştigat altcineva    *** Montura pentru crap    *** Localizarea crapului sălbatic    *** Preliminarii CE 2020    *** Vor victoria în Ardeal     *** După puncte la Petroşani!     *** România debutează azi în Suedia!     *** Încă două medalii pentru CS Dacia Mioveni     *** Turneu semifinal de volei, la Mioveni     *** Sfinţii zilei      *** Promovare la locul de muncă!     *** Ruladă mozaic cu caşcaval     *** Evenimente 23 martie de-a lungul vremii     *** Emeric Imre în „Zugravul“, la Filarmonica Piteşti     *** Ziua mondială de luptă împotriva tuberculozei    *** Filmele săptămînii 22 - 28 martie    *** Închis pentru infracţiuni rutiere     *** Au transportat o femeie de 250 kg     *** Două fetiţe şi o femeie, rănite în accident    *** Copiii au aflat cum sunt amprentaţi infractorii   

 Publicitate pdf
Drumurile - toate... Imprimare E-mail
(1 vot)
sâmbătă, 22 iulie 2017

Cînd realitatea bate literatura

Drumurile - toate...

 

Cît e ţara de mare, trei feluri de drumuri are: dru­mu­rile de pămînt, drumurile pietruite, drumurile asfaltate. Toate handicapate. Tîrşite, ameţite, îm­pleticite, neisprăvite... Mai sînt şi drumurile de apă, şi drumurile de fier, şi drumurile de sub cer, dar pe ele le lăsăm în altă poveste…


Drumurile toate poartă bles­temul de la naştere să nu ajungă prea departe. Toate drumurile par anume făcute să calce în gropi. Şi gropile. Cum ar putea să existe unele fără altele ?...
Ce ar fi drumul fără gropi ? O simplă curea de transmisie, precum sindicatele de altădată. Şi nişte centuri înfăşurate pe burta oraşelor. Anonime. Nimeni nu vorbeşte despre şoselele fără gropi. Altceva e cînd eşti zdruncinat de ţi se bat creierii în cap, de ţi se desprind oasele din încheieturi, de-ţi clănţăne dinţii în gură. Senzaţii tari ca în filmele de oroare. Iar cînd îţi mai şi trepidează caroseria, cînd îţi mai şi scrîşneşte motorul, totul este complet. Ai ce povesti. Ai de ce să nu dormi cîteva nopţi. Ai de ce să visezi numai gropi. Asta în cazul cel mai bun, ca să amînăm vorbirea despre incidente şi accidente.
Drumurile noastre toate par pentru asta făcute, ca să cadă în gropi. Gropile, ca să dea drumurile în ele. Să-şi frîngă oasele. Să-şi rupă coloana vertebrală.
Drumul inaugurat. Cu tam- tam. Dat în folosinţă. Dar, de-abia pornit în misiune, se prăbuşeşte. În groapa ce se cască sub sine. Se îngroapă în pămînt.
Discuţii: Constructorul? Pro­iectantul? Studiul de fezabilitate? Materiale de proastă calitate? Hotărîrile eronate? A­pro­­bările căpiate? Fatalitatea? Nimeni nu răspunde, nu plăteşte, nimeni nu e sancţionat. Şi se ia totul de la început. Alţi bani, altă distracţie. Contracte ticluite. Licitaţii măsluite. Buzunare căptuşite...
Să ne aducem aminte de acel ministru, copil preaiubit al Partidului! Primul lucru pe care l-a făcut cînd s-a văzut înşurubat în scaun a fost să facă pierdut contractul cu firma internaţională care trebuia să construiască cea mai importantă a­utostradă din România pînă la acea dată. Milioane şi milioane de dolari, pierdute fără urmă, scăpate prin buzunare particulare. Băiatul guvernului, cu mai multe dosare de corupţie, inclusiv cel în asociere cu premierul, a fost cerut să fie cercetat de DNA. Dar ceilalţi parlamentari, aflaţi şi ei cu musca pe căciulă, n-au acceptat. A fost chiar botezat cu busuioc sfinţit de o doam­nă din popor. Pînă la urmă, presiunea faptelor a făcut să fie pus la dispoziţia anchetei. Şi ce dacă? E liber ca păsările cerului.
Şi acesta este doar un caz în povestea drumurilor fraudate. Toate guvernele tranziţiei s-au lăudat cu autostrăzi şi şosele. Cîte dintre ele au ajuns să se finalizeze? Şi cu ce costuri, mereu suplimentate? În rest, crîmpeie! Căzute în gropi!
Cele mai multe, îngropate în hîrtii! În studii, în proiecte, în iniţiative, în iluzii! Tare mi-e teamă că şi autostrăzile Sibiu - Piteşti sau Piteşti - Craiova sînt păscute de incertitudini.
Este îngrijorător faptul că PSD, marele partid aflat la putere, a schimbat sche­ma, atribuind finanţarea şi patronarea unei alte instituţii. Ceea ce înseamnă că totul va fi luat iar şi iar de la început. Cu pericolul de a pierde contribuţia europeană de aproape nouăzeci la sută cu fonduri nerambursabile.
Ce ascunde dedesubtul unor astfel de trăsnăi?                                                                                                 
Marin Ioniţă

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 2963

Comentarii (2)
Scris de PSD ciuma rosie in 23-07-2017 17:02 - Vizitator
 
 
Obiceiurile vechi mor greu
 
Scris de corectorul in 23-07-2017 17:02 - Vizitator
 
 
Bre nea Marine vezi ca acel contract a fost pierdut de ministrul anterior celui pe care-l acuzi matale,iar schema pe care o invoci s-a schimbat pe vremea tehnocratilor. Dar e greu cand ai anumite simpatii,nu?
 

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >


embedgooglemap.net


Google Analytics

Zi record

Luni, 18.03.2019

--- 3.802 vizitatori unici ---

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Flag Counter


PRchecker.info