Curierul Zilei - „Am şanse la titlu!“
PRIMA PAGINA
 

*** Hoţ filmat cînd fura dintr-un centru pentru copii     *** Un medic şi-a transformat maşina-n tomberon!     *** Detenţia la domiciliu, neconstituţională!     *** Delict pe insula Caprelor!     *** „O creatură delicată” şi „Scurtcircuit”, la Cinema Bucureşti     *** Academicianul Gheorghe Păun vorbeşte despre globalizare     *** Chinezii, interesaţi de domeniul agro-alimentar din Argeş      *** Afacerile din comerţ, în creştere     *** Spionaţi de adversari     *** Culisele meciului FC Argeş - U Cluj     *** La doar 1 punct de podium!     *** „Diferenţa trebuia să fie mult mai mare!“     *** „N-am găsit soluţii să desfacem apărarea“     *** Liga Campionilor, Etapa 1     *** „Am crezut în echipă, de la început!“     *** Unirea Bascov, pe locul 4     *** Codin şi Preda au adus primul punct al lui Bradu     *** 24 de goluri, 7 penaltiuri, o eliminare    

 
„Am şanse la titlu!“ Imprimare E-mail
(2 voturi)
marţi, 20 februarie 2018

Vali Porcişteanu are ambiţii mari în Campionatul de Raliuri

„Am şanse la titlu!“


Încă din primele luni ale anului, lumea sportului auto românesc intră în febra pregătirilor pentru noului sezon competiţional, care va debuta pe 24 martie, cu Raliul Braşovului - Tess Rally. Piteştiul va fi reprezentat în Campionatul României de Raliuri de echipa DTO Tellur Racing Team din care face parte campionul naţional Vali Porcişteanu, dar şi omul de afaceri Cristian Dolofan. La startul acestei ediţii de campionat, echipa piteşteană se va prezenta cu maşini noi. Porcişteanu va lua startul în acest an cu o Skoda Fabia R5, un bolid de top evaluat de revistele de specialitate la 200.000 de euro.

 Dolofan va pilota în acest an un Mitsubishi Evo 9, bolid cu care Porcişteanu a ocupat în sezonul trecut locul 3. Vali Porcişteanu, cel mai titrat pilot de raliuri al judeţului, are ambiţii foarte mari în acest sezon. Sportivul argeşean este convins că în acest an va avea şanse reale de a se lupta pentru titlu alături de ceilalţi piloţi care concurează pe maşini de top.   

Testează bolidul

Cum decurge pregătirea pentru noul sezon?
- Treaba merge destul de bine. Deocamdată sîntem în stadiul de pregătire al maşinilor. Toată echipa va merge în acest an cu maşini noi. Eu şi Dan vom merge pe o Skoda Fabia R5, iar Cristi Dolofan, pe un Mitsubishi Evo 9, maşina cu care am mers eu anul trecut şi cu care am obţinut locul 3 la general. Are pedigre de campion.
Maşina cum se comportă?
- Nu am apucat să merg cu ea. În luna martie vom începe testele. Vom merge la Sibiu şi la Straja şi vom vedea cum se comportă.
Care sînt aşteptările pentru noul sezon?
- Aşteptările sînt destul de mari, însă îmi trebuie un timp de acomodare cu maşina. Anul acesta mă voi bate pentru titlu cu arme egale. Anul trecut am avut o maşină de clasă inferioară faţă de ceilalţi pretendenţi la titlu şi am terminat pe locul 3. Sper ca în acest sezon să termin mai sus. Şansele vor fi egale în lupta pentru titlul.

„Tempestini, principalul contracandidat“

Cît timp îţi trebuie să te acomodezi cu noua maşină?
- Eu sper ca adaptarea şi acomodarea să fie cît mai scurtă. Îmi doresc ca în cîteva etape să mă acomodez. Din discuţiile pe care le-am mai avut cu ceilalţi piloţi care au maşini de top, mi s-a spus că acomodarea poate dura şi un sezon.
Care este raliul tău preferat, dar şi cel mai greu?
- Îmi plac foarte mult raliurile care se desfăşoară pe macadam. Anul acesta vor fi 3 etape pe macadam şi 4 pe asfalt. Ca dificultate, din punctul meu de vedere, cel mai dificil va fi la Cluj, un raliu care tot timpul ne-a pus probleme. Vremea ne-a dat mereu mari bătăi de cap. Ca etape favorite sînt Aradul şi Bacăul. La aceste două etape, m-am simţit mereu în largul meu.
Pe cine vezi contracandidaţi la titlu?
- În primul rînd, pe Simone Tempestini, un pilot tînăr care concurează în Campionatul Mondial. Nu îmi va fi uşor nici cu vechii lupi, precum Bogdan Marişca şi Dan Gîrtofan. Din cîte am înţeles şi Titi Aur va reveni în competiţii după o pauză de 7 ani.

 „Luptă acerbă pentru podium“

Cîte maşini va avea echipa?
- Vom concura cu 5 maşini. În echipă vor fi şi nume noi. Printre aceştia va fi şi Ramona Rusu, campioană naţională la drift. Va concura pe un Sandero.
Ce ar însemna un nou titlu pentru tine?
- Îmi doresc foarte mult să demonstrez că titlul de campion cîştigat în 2011 nu a fost un accident. Vreau să ajung şi eu la 2-3 titluri, cum au ceilalţi. Sînt conştient de faptul că va fi foarte greu de egalat performanţa lui Titi Aur care are în palmares 8 titluri de campion.
Cîte maşini de ultimă generaţie vor fi anul acesta?
- Din cîte ştiu eu, în jur de 9 piloţi vor avea maşini de ultimă generaţie. Cred că pentru medalii se vor bate însă doar 4-5. Sînt şi piloţi care chiar dacă au maşini de ultimă generaţie nu au pretenţii la primele locuri. Le place să meargă în competiţii, dar aici mai intervine şi îndemînarea pe care o ai ca pilot.
Cu bugetul cum staţi anul acesta?
- Bugetul pentru acest sezon este OK. Mai aşteptăm nişte răspunsuri de la cîţiva parteneri pentru a şti exact pe ce ne bazăm.   

 Atinge 100 km/h în 4 secunde!

ŠSKODA Fabia R 5 a primit avizul Federaţiei Internaţionale de Automobilism de a concura în competiţiile de raliuri în anul 2015. Maşina este echipată cu un motor turbo de 1,6 litri şi poate atinge viteza de 100 km/h în doar 4 secunde! Acesta reprezintă o schimbare considerabilă faţă de motorul asincron de la Fabia Super 2000. Mai mult, noua maşină cu tracţiune integrală dispune de o cutie de viteze secvenţială cu 5 trepte de viteză şi de suspensii MacPherson. Greutatea maşinii este de cel puţin 1.230 kilograme, conform prevederilor regulamentului. În perioada premergătoare omologării au fost parcurşi circa 10.000 de kilometri în testări pe o varietate de drumuri şi în diverse condiţii, inclusiv în Republica Cehă, Austria, Germania, Italia, Franţa, Grecia, Spania şi Finlanda. Fie pe ger sau sub soarele puternic, pe asfalt, pietriş sau zăpadă - SKODA Fabia R5 a trecut fiecare test cu succes. Preţul unui asemenea bolid este în jur de 200.000 de euro, conform site-urilor de specialitate.

Sezonul are 7 etape

Campionatul României de Raliuri Dunlop va fi compus în acest an din 7 etape. Trei dintre acestea vor avea loc pe macadam, iar patru pe asfalt. Startul noului sezon va avea loc pe 24 martie, la Braşov, competiţia urmînd a se încheia în luna octombrie, cînd este programat Raliul Sibiului. Mai mult ca sigur, şi în această ediţie de campionat, lupta pentru titlu se va da pînă în ultima etapă.

Calendar competiţional:   

Etapa 1 24-25 mar.    TESS Rally Brasov   
Etapa 2 04-05 mai    Transilvania Rally   
Etapa 3 25-26 mai    Raliul Aradului   
Etapa 4 15-16 iun.    Raliul Moldovei   
Etapa 5 13-14 iul.    Raliul Harghitei   
Etapa 6 07-08 sep.    Raliul Iasului   
Etapa 7 05-06 oct.    Raliul Sibiului   
M.Duinea

Vizualizari: 1452

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics

Zi record

Sâmbătă, 08.09.2018

--- 4.387 vizitatori unici ---





































Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info