Curierul Zilei - Puric şi Ileana Stana Ionescu, pe scenă la Piteşti
PRIMA PAGINA

*** Trei noi săli de sport în Piteşti      *** Seminar împotriva abuzurilor copiilor     *** PASTILA de UMOR      *** Sistarea furnizării apei potabile în Municipiul Piteşti, cartier Găvana III     *** Primăria cumpără utilaje      *** Intrarea Maicii Domnului în Biserică     *** Concert-lecţie marca Florin Totan     *** Încă două cursuri gratuite la Centrul Cultural Mioveni      *** „Jurnal de război”, lansată la Tîrgul Gaudeamus      *** A ameninţat cu maceta ca să primească băutură     *** A plonjat cu maşina în rîul Tîrgului     *** Angajat de la Dacia dispărut de o săptămînă     *** Fraţii, sub control judiciar     *** Fumatul, factor principal în apariţia cancerului     *** Veteranul Ionuţ Butoi, portdrapel la paradă      *** FCSB va juca trei meciuri la Piteşti!     *** „Vom face spectacol!“     *** Sala Sporturilor ar putea primi finanţare      *** Olympic Gym Piteşti, pe podium la Campionatul Naţional de Gimnastică     *** 8 medalii la Campionatele Mondiale de lupte     *** Doar un punct, pentru echipele argeşene     *** Karate: Medalii pentru CS Dacia     *** Liga II, Etapa 17     *** Liga Naţiunilor    

 
Puric şi Ileana Stana Ionescu, pe scenă la Piteşti Imprimare E-mail
(1 vot)
miercuri, 21 februarie 2018

„Idolul şi Ion Anapoda“, viaţa transpusă într-o piesă

Puric şi Ileana Stana Ionescu, pe scenă la Piteşti


Piesă de excepţie, luni seară, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor din Piteşti: „Idolul şi Ion Anapota“, într-o distribuţie de zile mari! Am văzut o Ileana Stana Ionescu transpusă în pielea Stăvăroaiei pînă la ultimul fir de păr, într-o interpretare magistrală. Am văzut un Dan Puric ce a reuşit într-un mod uimitor să treacă de la o stare la alta, un Ion Anapoda care rîde, plînge se enervează şi exaltează, transmiţînd spectatorilor aceleaşi stări contradictorii. Timp de o oră şi 45 de minute, scena a prins viaţă, actorii Teatrului Naţional Bucureşti I. L. Caragiale amintind celor din sală că viaţa poate fi exact ca în această piesă.    

O comedie amară despre căutarea fericirii, scrisă de unul dintre cei mai importanţi dramaturgi interbelici, dramaturgul George Mihail Zamfirescu, în regia lui Emil Cojar. Eroul piesei, Dan Puric, îşi construieşte personalitatea prin iubire, delicateţe şi printr-o încredere neclintită în puritatea valorilor morale. O iubeşte în ascuns pe Mimi, Ileana Olteanu, cea pentru care ar fi în stare de orice sacrificiu. Îl are însă ca rival pe bunul său prietn şi coleg Valter, interpretat de Silviu Biriş care, de asemenea, rîvneşte la mîna lui Mimi. Ce folos? Mimi, o fată frumoasă, tînjeşte mai degrabă după averea, „subdirectorului ghebos“, atrasă de promisiunile materiale ale şefului său; o barcă cu motor, o maşină şi... o vilă. Cam ca în zilele noastre nu-i aşa? Susţinută îndeaproape de Stăvăroaia, interpretată într-o mod uimitor de Ileana Stana Ionescu, tînăra primeşte sfaturile „ mătuşii“ trecute prin viaţă, făcînd amîndouă planuri de viitor! Visurile celor două sînt spulberate de un plan pus la cale de cei doi prieteni, care o readuc pe Mimi la realitate, aceasta căzînd direct în braţele lui Valter. În timp ce noul cuplu îşi vede de povestea lor, Ion suferă în tăcere şi se sacrifică pentru cei doi, vînzîndu-şi hainele, ca viitorul logodnic să aibă bani pentru pantofii miresei. Dincolo de scenele spumoase, aplaudate la scenă deschisă, se prefigurează o nouă poveste de dragoste, între Ion şi Frosa, interpretată de Irina Cojar, cei doi petrecînd tot mai mult timp împreună. Puric o şlefuieşte pe „toantă“, reuşind să „corecteze natura“.  Frosa învaţă de la el să citească, să se machieze, să se coafeze şi să se îmbrace elegant şi curat, dar se şi îndrăgosteşte de cel care a remodelat-o.
Povestea se sfîrşeşte cu două nunţi, cea a lui Ion cu Frosa şi a domnişoarei Mimi cu Valter. Timp de o oră şi 45 de minute, actorii au reuşit să pună în scenă o poveste veche, dar care se regăseşte şi în zilele noastre. La Piteşti, actorii au fost răsplătiţi cu ropote de aplauze. Au fost momente în care interpreţii au transmis spectatorilor stări sufleteşti şi emoţii puternice. Chiar dacă scenele se petrec în perioada interbelică, costumele actorilor au respectat moda anilor 1930, fiind presărate însă cu tendinţe moderne. Decorul, deşi sobru cu mobilier vechi,  a îmbinat perfect prezentul cu trecutul. Într-un cuvînt, o piesă de excepţie, într-o interpretare magistrală, pe scena Casei de Cultură a Sindicatelor Piteşti.
M.Sandu

Vizualizari: 2362

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics










































Zi record

Marţi, 06.11.2018

--- 3.709 vizitatori unici ---

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info