Curierul Zilei - Porcişteanu, locul 3 la Raliul Clujului!
PRIMA PAGINA
 

*** România, codaşă la construcţii!     *** Săptămîna Europeană a Sportului, în Argeş     *** Dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare, la Mioveni      *** PASTILA de UMOR      *** „Argeşul, locul cel mai românesc din România“     *** Adrian Tase, la Congresul de la Sinaia!     *** La 16 ani, s-a întors de la majorat, în sicriu     *** Şoferul a făcut infarct      *** Copilul s-a spînzurat      *** Nu s-a asigurat şi a lovit trei maşini     *** Fost campion naţional la box, contrabandă cu ţigări     *** Filmaţi în timp ce furau bere dintr-un magazin     *** Raicu eliminat de la Mondiale     *** Cursuri gratuite, la Şcoala de Arbitraj a AJF Argeş     *** Un gol, din două faze de poartă     *** CS Mioveni - ASU Poli Timişoara 1-0 (1-0)     *** Au avut victoria la îndemînă     *** Memorialul Dorel Ştefănescu, la ediţia a treia     *** Învinşi de propriul portar!     *** „Rezultatul final este mincinos“     *** Popovici: „O victorie foarte importantă“     *** CSU Piteşti va juca în Divizia A!    

 
Porcişteanu, locul 3 la Raliul Clujului! Imprimare E-mail
(1 vot)
joi, 10 mai 2018

Pilotul piteştean, din nou pe podium în Campionatul de Raliuri

Porcişteanu, locul 3 la Raliul Clujului!


Cei mai buni piloţi de raliu din România, dar şi concurenţi din străinătate au luat startul, acum cîteva zile, la Telekom Sport Transilvania Rally, a doua etapă a Campionatului României de Raliuri. La startul acestei întreceri s-au aliniat peste 100 de echipaje, iar printre acestea s-a regăsit şi cel al piteşte­nilor Vali Porcişteanu - Dan Dobre, piloţii echipei DTO Tellur RT.      

Sportivul argeşean a confirmat şi în Ardeal prestaţia bună din startul acestui sezon, reuşind să termine pe treapta a treia a podiumului.  Primele două locuri au fost ocupate de Simone Tempestini şi Dan Gîrtofan. Vali Porcişteanu şi Dan Dobre au sosit încrezători la Cluj după ce izbutiseră să-şi continue acomodarea pe asfalt cu noua lor maşină, Skoda Fabia R5, cu prilejul etapei de viteză în coastă de la Râşnov. La Cluj, cei doi şi-au propus să crească ritmul şi să repete performanţa de la Braşov, unde urcaseră pe locul 3 în ierarhia absolută şi la Clasa 2. Lucru pe care l-au realizat după o zi secundă în care au reuşit să recupereze 8 poziţii! Vali şi Dan au avut un start cu emoţii. Pe primii kilometri ai raliului maşina a avut probleme la partea de alimentare. Au abordat proba Beliş cu un ritm care indica circumspecţie, cu atît mai mult cu cît s-a derulat pe asfalt umed, iar pe Tarniţa, pe lîngă faptul că pînă la jumătatea probei au persistat acele probleme tehnice, au avut parte de o pană şi au fost nevoiţi să oprească pentru a schimba roata.

Etapă cu probleme tehnice

Vali este mulţumit de ce a realizat în etapa de la Cluj: „A fost o zi în care nu am putut să mergem aşa cum ne doream. Am pierdut în jur de 5 minute, eram pe locul 11, dar, seara, împreună cu Dan, ne-am propus ca în ziua secundă să ridicăm substanţial ritmul şi să recuperăm cît mai multe poziţii. Şi am reuşit. Nu am mai avut bătăi de cap din motive tehnice, le-am evitat pe cele care puteau pune în pericol integritatea pneurilor, am forţat acolo unde era posibil şi am încheiat raliul la fel ca la Braşov, cu podium la general şi Clasă“. Sportivul piteştean a izbutit să ocupe şi locul 4 în clasamentul FIA TER, întrecere cîştigată de acelaşi Giandomenico Basso.

Dolofan, primul la Clasa 3

Şi ceilalţi componenţi ai echipei DTO Tellur Rally Team au avut evoluţii foarte bune la etapa din Ardeal. Cristi Dolofan şi Mihai Sandu au luat startul la Clasa 3 cu noua lor maşină, Mitsubishi Lancer Evo IX, bolid cu care Porcişteanu cîştiga anul trecut la Cluj întrecerea vehiculelor de producţie din TER. Echipajul argeşean s-a impus la Clasa 3 în CNRD şi a ocupat locul 8 în ierarhia FIA din întrecerea naţională. „Locul 2 de la Braşov şi acumulările de la Rîşnov ne dădeau dreptul să ne prezentăm încrezători la Cluj. Am avut însă mari emoţii înaintea startului. Pe drumul spre prima tură de shakedown a cedat cutia. Băieţii din echipa de asistenţă au fost însă exemplari. Au demontat rapid tot, au remediat problema. Am mai avut timp chiar şi să facem o trecere la shakedown, iar maşina era în condiţii optime înaintea primei speciale de vineri. Nu ne-am asumat riscuri inutile, pentru că este clar că mai avem nevoie de timp pentru a folosi la nivel maxim maşina cu tracţiune integrală, dar am avut un ritm bun, în creştere, şi am izbutit iată o premieră, să cîştigăm această Clasă extrem de importantă“, a spus Cristi Dolofan pe site-ul echipei argeşene.

Campioni şi la Cupa Suzuki

Raul Badiu a repetat performanţa de la Braşov, obţinînd o nouă dublă la Clasa 9 şi în Cupa Suzuki. În plus, de această dată s-a impus şi în competiţia maşinilor cu două roţi motrice, în care ocupase locul 2 în runda de debut a CNRD, şi a terminat pe locul 9 în ierarhia generală, acumulînd 2 puncte. Eugen Căragui şi Ramona Rusu, cei care au început primul lor sezon de CNRD cu rezultate notabile, au bifat şi ei la Cluj prezenţe pe podium. Căragui, cu un ritm în creştere şi o gestionare corectă a pneurilor, a fost al treilea în ierarhia debutanţilor şi pe locul 2 în cea similară din Cupa Dacia. În întrecerea din urmă a fost urmat de Ramona Rusu, cea care a avut ceva emoţii din cauza unor probleme tehnice fix înaintea startului întrecerii, dar a probat un progres evident probă după probă. În fine, la Clasa 11 (Gr.H), Bogdan şi Delia Năstase au avut parte de un raliu în care au fost nevoiţi să se confrunte cu o serie de probleme tehnice la motorul maşinii, care a răspsuns conform parametrilor doar pe Probele Speciale Tarniţa şi Floreşti. În acest context, locul secund la Clasă pe care l-au obţinut la final este cu atît mai notabil. Rezultatele amintite le-au permis celor de la DTO Tellur Rally Team să ocupe poziţia secundă în clasamentul echipelor, cu un total de 80 de puncte, cu doar 9 mai puţin decît ale primei clasate.

Urmează Raliul Aradului

Întrecerea de la Cluj este istorie. Componenţii echipei piteştene se pregătesc acum de cea de-a treia rundă a sezonului care este programată în perioada 25-26 mai. Raliul Aradului Kia este prima etapă din acest sezon care se desfăşoară pe macadam, suprafaţa favorită a lui Porcişteanu. Întrecerea va conta şi ca etapă în FIA ERT Championship şi FIA Balkan Rally Trophy. În eventualitatea în care piteşteanul va reuşi să termine din nou pe podium, sportivul argeşean va păstra şanse reale de a se bate pentru titlu. După două etape, Porcişteanu ocupă locul 3 în clasamentul General, cu 25 de puncte, cu 16 mai puţin decît liderul Simone Tempestini şi cu 6 mai puţin decît campionul en-titre Bogdan Marişca. Pe lîngă deja clasicii Dolo Trans Olimp (DTO), Tellur (prin ABN Systems) şi YatoShop.ro, în sezonul 2018, echipa argeşeană se mai bucură de susţinerea partenerilor Ion Moş, lanţul de farmacii Catena şi Mobil 1 prin Lubexpert.
M.Duinea

Vizualizari: 1069

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics

Zi record

Sâmbătă, 08.09.2018

--- 4.387 vizitatori unici ---





































Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info