Curierul Zilei - Balta Nicula are taxe accesibile!
PRIMA PAGINA

*** A scăzut rata inflaţiei     *** PASTILA de UMOR      *** Românii vor să facă Revelionul în ţară     *** 2,5 milioane de leduri în aranjamentele festive de Sărbători     *** Legătura dintre tehnologie şi artă, făcută de 5 artişti      *** „Femeie în război”, la Cinema „Bucureşti”     *** Profesorul Constantin I. Năstase este iniţiatorul unei colecţii muzeistice     *** Atenţionări de la pompierii din Mioveni     *** Cinci persoane, reţinute pentru furt şi tăinuire     *** A stat 3 zile în casă cu fratele ucis!     *** Autopsierii, condamnaţi cu suspendare     *** Incendiu la Alpitex!     *** Localii au confiscat căruţele rromilor     *** Liga Naţiunilor     *** „Echipa stă bine în clasament!“     *** 5 egaluri şi 5 roşii     *** Meci demonstrativ cu Colegiul Brătianu     *** Vlad Mariea luptă pentru podium!     *** 8 medalii la Târgu Secuiesc     *** Mircea Sibiceanu, premiat la două competiţii!

Balta Nicula are taxe accesibile! Imprimare E-mail
(0 voturi)
sâmbătă, 12 mai 2018

Curierul zilei vă prezintă lacurile de pescuit

Balta Nicula are taxe accesibile!

Curierul zilei şi-a propus să vină în sprijinul pescarilor sportivi din judeţul nostru, iar în fiecare săptămînă, vă vom prezenta cîte o baltă de pescuit din Argeş, şi nu numai, tehnici de pescuit la diverse specii de peşti, nade, momeli şi monturi pentru prinderea acestora, reţete culinare pe bază de peşte, dar şi cele mai importante legi în vigoare privind pescuitul sportiv. Pentru o partidă reuşită este nevoie să fiţi cît mai bine informaţi despre specia de peşte pe care o vizaţi şi să folosiţi exact ce trebuie pentru a prinde adevărate capturi. În această săptămînă, vă vom prezenta balta Nicula din judeţul Călăraşi, o baltă semi sălbatică, dar foarte bine îngrijită de către cel care o administrează. Vom prezenta descrierile făcute de proprietari pe site-ul bălţii sau pe pagina de Facebook, dar şi comentariile pescarilor care au fost pe acest lac.     M.Duinea

Balta Nicula se află în localitatea Ştefăneşti, judeţul Călăraşi, la o distanţă de cca 50 km de Bucureşti. Accesul la baltă se face pe prima stradă (uliţă) după intrarea în Ştefăneşti, pe un drum pietruit, apoi prin cîmp cca 1 km. Drumul prin cîmp este surpinzător de bun şi accesibil chiar şi după o ploaie de o zi sau două. Lacul are o suprafaţă de aproximativ 20 ha, cu o lungime de aproximativ 2 km şi o lăţime ce variază între 120 m - 180 m. Adîncimea variază între 1şi 3 m, cu apă mai mică în partea dinspre sat şi mai mare spre autostradă. Aspectul bălţii este în general semi-sălbatic, avînd amenajate doar 25 de locuri pentru pescuit cu spaţiu foarte mare între ele. Stuful este prezent pe ambele maluri, mai puţin în zonele unde sînt amenajate locurile de pescuit. De asemenea, în apropierea malului opus standurilor, cît şi in dreptul stufului dintre standuri, se află foarte multă agăţătură. Fundul bălţii este în general tare, alternînd cu zone cu mal în apropierea stufului care se întinde pe ambele maluri. Speciile predominante sînt crapul, carasul, cteno, existînd şi populaţii de novac, biban, roşioară şi fitofag.
Regulament:
Pescarul poate sa pescuiască cu maximum 5 scule
Sînt interzise scăldatul, intrarea în culturile agricole din apropiere
Pe acest bazin, cel care va fi prins că sustrage (ASCUNDE) peşte, altul decît cel care poate fi reţinut conform taxei achitate, se face vinovat de FURT, faptă penală pedepsită de art. 208 Cod Penal, vinovaţii urmînd a fi reclamaţi Poliţiei.
Pescarii sînt rugaţi ca după încheierea partidei de pescuit să lase locul curat prin colectarea tuturor deşeurilor şi resturilor menajere în saci sau pungi care se ridică de către pescar la terminarea partidei de pescuit şi vor fi depozitate în locurile special amenajate deşeurilor.
Administratia SC NIC INVESTMENTS PREST SRL este exonerată de orice răspundere civilă, administrativă şi materială pentru orice forma de accidente, incidente şi urmări generate de consumul de alcool sau neatenţia pescarului şi însoţitorilor acestora.
Tarife
10 partide de 12 ore - 400 lei
Contact:
0722 171 360, 0784 075802
Această adresă e-mail este protejată împotriva spamului, JavaScript trebuie activat pentru a putea vizualiza pagina.

Plachie de crap cu ciuperci

Ingrediente:
4 bucăţi mari de crap, 2 roşii, 1 cutie roşii în suc, 3 cepe, 1 ardei gras roşu, 200 g ciuperci, sare şi piper, cimbru, 1/2 căpăţîna de usturoi, 1/2 pahar vin alb, cîteva linguri de smîntînă, sare şi piper, boia de ardei, pătrunjel, cîteva linguri făină albă şi ulei pentru prăjit
Mod de preparare:
Bucăţile de peşte se sărează şi se piperează dupa gust. Le trecem apoi prin făina în care am pus puţin cimbru uscat şi le prăjim uşor pe ambele părţi. Se scot pe un prosop absorbant. Roşiile se taie felii, roşiile în suc se pasează (se pot lăsa bucăţi mai mari, felii sau cuburi, pentru cine n-are mofturoşi la masă). Ceapa se toacă mărunt, ciupercile se taie felii subtiri şi ardeiul cubuleţe. Într-o tigaie cu puţin ulei şi 1 lingură cu apă călim uşor, pînă se înmoaie, ceapa şi ardeiul. Sărăm şi piperăm după gust. Separat, călim ciupercile în puţin ulei, pînă scade zeama lăsată de acestea. Stingem cu vin şi mai lăsăm să fiarbă cîteva minute. În tava pe care o vom pune la cuptor punem un pat de legume, aşezăm deasupra bucăţile de peşte şi acoperim cu un strat de ciuperci. Turnăm deasupra roşiile pasate cu tot cu sucul din conservă şi acoperim cu feliile de roşii. Sărăm şi piperăm din nou, după gust, şi dăm tava la cuptor, la foc mediu, pentru cca 25 de minute. Între timp pisăm usturoiul şi-l amestecăm cu boia de ardei, pătrunjel şi smîntînă. Turnăm amestecul de usturoi deasupra peştelui din tavă şi dăm din nou la cuptor pentru 10-15 minute.
Mod de servire:
Aceasta plachie de crap se serveşte caldă cu mămăliguţă.

Ardei umpluţi cu şalău

Ingrediente:
7-10 buc. ardei gras, 700 grame file de şalău, orez după gust (2-3 linguri), 2 cepe, 1-2 ardei gras roşu sau capia, suc de roşii după gust, 2-3 roşii, ulei de măsline, 1/2 leg. pătrunjel, 1/2 leg. mărar, un morcov ras, sare, piper, cimbru, 200 ml vin alb
Mod de preparare:
Orezul se curăţă de impurităţi, se spală şi se fierbe pe jumătate în apă rece cu cîteva picături de ulei. După ce a fiert se scurge bine. Ceapa şi ardeiul se curăţă, se spală şi se toacă mărunt. Într-o tigaie cu ulei încins se căleşte ceapa, se adaugă orezul, morcovul ras, ardeiul. Cînd s-au călit şi s-a legat compozitia se stinge focul şi se lasă la răcit. Peştele spălat, zvîntat se toacă mărunt sau se dă prin maşina de tocat carne şi se amestecă cu compoziţia de mai sus, cu pătrunjelul, mararul tocate foarte mărunt şi se potriveşte de sare, piper, cimbru. Cu această compoziţie se umplu ardeii curăţaţi de cotoare, seminţe, spălaţi şi scurşi de surplusul de apă. După umplere ardeii se trec cu compoziţia prin făină şi se aşează într-o tavă. Se toarnă sucul de roşii şi roşiile tăiate felii, cîteva cubuleţe de ardei gras tocat, vinul şi se introduce la cuptor pentru a se rumeni frumos. După ce opriţi focul puteţi presăra deasupra mărar tocat.
Mod de servire:
Se serveşte cald.

Comentariile pescarilor:

George Dumitru, 20.04.2018
La partida de pe balta Nicula am pescuit atat la feeder, cat şi la plută (match şi undită). Avînd o adîncime de aprox. 1 m la mal, pescuitul la undita a fost o placere. Am folosit 1 kg de groundbait Benzar Mix Special Feeder negru aditivat cu 200 ml de melasa. Nu am facut nadire de bază, ci am nadit doar din momitor sau cosulet (am alternat momitoarele). La carlig am folosit diverse momeli vii si artificiale, cele de succes fiind viermii (la undita, cosulet feeder si match), iar la method popup roz (indiferent de aromă sau forma, popupul roz de max. 8 mm a generat cele mai multe trăsături si capturi).
Florin Daniel, 6.05.2018
Am ajuns pe balta la ora 04, la ora 05 eram cu toate 5 lansetele in apa, am pescuit la porumb, cate 2 boabe pe fir de par si momitor, nada doar mamaliga, porumb si ttx amestecate. Surprinzator pentru mine, fiind si o balta pe care nu am fost niciodata, dupa ora 10 a inceput un adevarat recital de crap si cteno, in total am prins 18 crapi intre 1 si 3 kg si 9 cteno intre 1 si 2 kg. Cred ca cea mai reusita partida de pescuit din ultimii 4 ani. La sfarsit am pastrat 6 crapi cei mai mari si 2 cteno la fel cei mai mari.
Mădălin Radut, 30 martie 2017
Partida s-a desfasurat ieri 29-03-2017, am avut 3 trasaturi dintre care am prins trei ciortani in jur de 1,5 - 2 kg apa este inca rece, dar in max 2-3 saptamani sa se mai incalzeasca o sa manance cum trebuie,precizez faptul ca tot pe data de 29-03-2017 s-a populat cu crap,cteno,caras si somn, administratia de nota 20,peisajul nu mai zic,super o balta frumos amenajata si in acelasi timp salbatica.
Daniela Stanescu, 28.04.2017
O baltă cu potential, administrare mult mai OK decat pe alte bălti.
Ramona Adriana Florea, 01.04. 2016
Dragi prieteni pescari, am ajuns astazi pe balta la ora 5.00 dimineata am plantat 4 lansete pana la ora 10.30 nu am avut decat un tac,dupa ce s-a mai incalzit putin in 35 de min am avut 3 ciortani dupa care a trebuit sa ajung acasa din cauza unor probleme personale asa ca vizitati cu incredere aceasta balta ptr ca este una din putinele balti care are peste care se hraneste natural si e foarte bun la gust si plus deasta administratia baltii este de un respect foarte mare,jos palaria ptr administratori si ptr cantitatea de peste pe care o detine aceasta balta ,va urez fire intinse si capturi impresionante.
Paun Mihai, 02.04.2014
Pe data de 02.04.2014 am fost la Balta Nicula (Valea Mitichii), o balta super buna. Populata cu crap, caras mare si ten. Am prins ciortan la 2-3 kg si caras la 700-800 g. In total, am avut in jur de 12 kg de peste. Dupa cum am spus este o balta excelenta si un peisaj frumos si oameni in administratie de nota 10. Voi reveni cu mare placere!
Radut Alexandru Sorin
Am fost ieri 13.06.2014 pe aceasta balta. Putine balti au mai ramas asa frumoase cu peste gustos si natural. Un pont pentru cei care vor sa mearga, pestele mananca foarte bine, dar la plantat pe porumb. Administratia si paza de nota 20.
Andrei Paun, 7 aprilie 2014
Pe data de 02.04.2014 am fost la Balta Nicula (Valea Mitichi), o balta super buna. Populata cu crap, caras mare si ten. Am prins ciortan la 2-3 kg si caras la 700-800 g. In total am avut in jur de 12 kg de peste. Dupa cum am spus, este o balta excelenta si un peisaj frumos si oameni in administratie de nota 10. Voi reveni cu mare placere! Paun Mihai.
Xatu Marius
De nota 10 administratia. Balta este frumos amenajata, liniste, relaxare totala, peste incepand de la carasel cat palma pana la crap , ten, ciortan... Recomand. Eu unul ma voi intoarce cu placere.
(Xatu Marius, sursa: recenzie Facebook)

Vizualizari: 2553

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume:
Comentariu:

Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.