Curierul Zilei - Promisiuni de la Transporturi, pentru Argeş
PRIMA PAGINA arrow fapt divers arrow stiri social economic arrow Promisiuni de la Transporturi, pentru Argeş

*** Costul locului de la masa bogaţilor     *** Campanie de informare şi concurs în Şcolile din Mioveni      *** Cartofii şi utilităţile s-au scumpit!     *** PASTILA de UMOR      *** Mai puţine naşteri decît decese     *** Maşini multe, vînzări rare, în tîrgul auto     *** Pregătiţi-vă de Black Friday!     *** Ursul l-a muşcat de cap     *** Ameninţa că se aruncă de pe pasaj     *** Spărgătorii de la Orange Shop, rămîn în arest      *** Furau din maşini, locuinţe, societăţi...     *** Costache a fost achitat     *** Accident, cu trei răniţi şi trei maşini     *** O piteşteancă, campioană mondială     *** Învinşi greu de olteni!     *** Florin Nini: „Nu am fost constanţi”     *** Todorov: „Formăm o echipă unită“nbsp;    *** Stupu şi Ankomah, doar spectatori la Piteşti!     *** Liga 1 - Etapa 13     *** Victorii şi medalii la oină, handbal, volei şi karate     *** Gazdele, victorii pe linie    

 
Promisiuni de la Transporturi, pentru Argeş Imprimare E-mail
(0 voturi)
luni, 16 iulie 2018

Ce a discutat ministul Şova cu oficialităţile locale, în privinţa drumurilor

Promisiuni de la Transporturi, pentru Argeş


După cum aţi putut citi în ziarul nostru de sîmbătă, Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a participat, vineri, la o conferinţă de presă, la Consiliul Judeţean, împreună cu preşedintele Dan Manu, cu primarul Cornel Ionică, cu prefectul Emilian Dragnea şi senatorul Şerban Valeca, despre problemele de rezolvat în privinţa drumurilor naţionale, în judeţul Argeş. Rezultatul a fost prezentat succint de către Şerban Valeca, explicînd de la început că nu a fost o vizită de lucru, ci o „analiză“. „S-a încercat o discuţie aplicată şi un pic finală pe nişte proiecte de interes pentru judeţul nostru“, a spus senatorul, după ce problemele au fost trimise la Bucureşti „în urmă cu o lună“ - sau cu „două-trei săptămîni“, conform versiunii lui Lucian Şova. În afară de chestiunea autostrăzii spre Sibiu, despre celelalte subiecte anunţurile au fost cele de mai jos.    

l „Se va realiza Centura de vest a Piteştiului, drumul de legătură între drumul expres Craiova - Piteşti şi autostrada viitoare Piteşti - Sibiu. S-au găsit soluţii privind finanţarea pe fondurile Companiei de drumuri a revizuirii studiului de fezabilitate vechi şi finanţarea începînd de anul viitor a studiului de fezabilitate şi a proiectării - se încearcă pe fonduri europene“
l Al doilea pod peste Argeş (care va fi de tip hobanat - adică cu sistemul de cabluri ca la pasajul Basarab în Bucureşti sau podul de la Agigea). Va traversa rîul în dreptul comunei Mărăcineni şi va face legătura direct cu centura - autostradă. „În circa 2 săptămîni se va da o soluţie privind posibilităţile de finanţare, inclusiv dacă proiectarea o face municipiul Piteşti sau o face Compania. E vorba de circa 1,9 km de drum cu o deschidere a podului de 520 m“.
l Tronsonul km 0 - km 9 + 700 m, de pe DN 73C, „de la intrarea la dreapta spre uzină pînă la Valea Stînii“ - un covor asfaltic. „Direcţia Bucureşti are în proiectare acest segment.“
l Întrebat în mod expres despre siutaţia drumului care tranzitează oraşul Mioveni şi care nu poate fi reabilitat de Primărie, fiind Drum Naţional, ministrul Şova a răspuns: „Da, sînt 9 km, pentru care trebuie să facem o Hotărîre de Guvern, cu indicatorii tehnico-economici pentru a fi pus în bugetul de stat. Ne-am asumat noi responsabilitatea să lucrăm la partea de documentaţie, astfel încît să avem indicatorii înainte de noiembrie, ca să ştim ce cifre punem în bugetul pe anul viitor, cînd va putea începe procedura de achiziţie publică. Am luat act, şi aceasta e soluţia legală“.
l Relocarea sensului giratoriu de la intersecţia cu Mioveniul. „S-a ridicat această problemă, fiindcă, ştiţi, sînt foarte multe accidente acolo. Practic este deja proiectat şi e în licitaţie. Aici n-a fost nevoie de termen.“
l Pe DN 7, podul de la intrarea în Topoloveni. „Cum vii de la Bucureşti, pe partea dreaptă i-a căzut partea pietonală, de vreun an şi jumătate - doi. Pentru acest proiect se va face o expertiză în 30 de zile, pentru a vedea dacă podul poate fi reparat sau trebuie schimbat în totalitate, şi cu ce soluţie. A fost făcută acum 6 ani de zile o expertiză, pe situaţii de urgenţă, dar nu mai este valabilă în momentul de faţă“  
l Podul de la Poiana Lacului. „Din păcate, deşi a fost scos la licitaţie şi s-a semnat un contract, firma care a cîştigat licitaţia nu a venit cu garanţiile legale. Dar încă se mai speră: s-a dat un termen de 30 de zile, iar dacă firma respectivă vine cu garanţia, se poate apuca de lucrare. Dacă nu, probabil trebuie refăcută licitaţia.“
l În privinţa DN 73C, Cîmpulung - Curtea de Argeş, „Compania de drumuri trebuie să execute o lucrare privind indicatorii tehnico-economici, iar Ministerul va încerca să emită o Hotărîre de Guvern astfel încît să poată fi prins în bugetul de stat pe anul viitor.
l Un alt subiect s-a referit la faptul că DN 73 - „se întrerupe la intrarea în Cîmpulung şi apoi se continuă de la Cîmpulung spre Braşov“. S-a discutat deci „dacă există posibilitatea de predare către Companie, pentru turnarea unui covor asfaltic, astfel încît DN73 să aibă, de la Piteşti la Braşov, o continuitate. Se caută soluţii şi pentru această lucrare.“
l „În privinţa celor 5 podeţe de pe DN 73, care mai sînt de terminat pînă la Cîmpulung, cei de la Compania naţională au spus că au discutat toate nelămuririle cu executantul şi au termen pînă la sfîrşitul lunii decembrie să definitiveze şi acele 5 podeţe.“
Întrebat încă o dată despre această situaţie de întîrziere, Ministrul a explicat: „Directorul general al companiei a dat asigurări tuturor celor de faţă, atît mie cît şi reprezentanţilor autorităţilor locale din Argeş că a finalizat toate negocierile pe care firma constructoare le-a impus în sensul obţinerii unor modificări de preţ, cu susţinerea legală adecvată. De asemenea directorul general a dat asigurări că pînă la sfîrşitul acestui an lucrarea va fi integral terminată bazîndu-se pe argumente legate de capabilităţile tehnologice şi tehnice ale companiei. De faţă cu colegii mei l-am întrebat: <<Sînt în stare să termine?>> Mi-a spus că da, şi contez pe cuvîntul său. Sigur că voi monitoriza de o manieră mult mai apropiată, de săptămîna viitoare. Cu privire la componenta de siguranţă rutieră, trebuie informată Poliţia rutieră, iar antreprenorul să suporte consecinţele legale. Dar pînă atunci Secţia de drumuri trebuie să interviă imediat pentru o semnalizare temporară la cele 5 podeţe, să aloce resurse, apoi să le recupereze din lucrare“, a spus Lucian Şova.
l „Pentru DN 7C, adică Transfăgărăşanul, care pentru noi reprezintă o mare prioritate, a doua oară au fost scoase la liciţitaţie studiile de fezabilitate, să vedem dacă există posibilitatea prelungirii perioadei de funcţionare, dar nu s-a prezentat nimeni. Alaltăieri s-a închis a doua perioadă de licitaţie, , dar n-a venit nimeni să licitaţeze pentru execuţia studiului“. Întrebat încă o dată, Şerban Valeca ne-a explicat: „În primul rînd, nu putem să spunem că acolo poate fi deschis 12 luni pe an, cum s-a aruncat, aşa, o chestie. E o tîmpenie, că nu se va putea. Problema e dacă putem cu 3-4-5 luni mai mult, fiindcă altfel nu poţi să faci deszăpezirea. S-a scos de două ori la licitaţie studiul, adică să ne spună cineva cum se poate face, cît ar costa. Dacă nu vine nimeni, ce poţi să faci? Trebuie să stăm pe lege. Dar dacă şi a treia oară se întîmplă se poate da prin încredinţare directă“.
Călin Popescu

Vizualizari: 1055

Comentarii (2)
Scris de bunu nicolae in 17-07-2018 22:35 - Vizitator
 
 
Dar despre autoastrada Pitesti- Sibiu de ce domnilor nu s-a discutat nimic?
 
Scris de Vasilica in 16-07-2018 07:45 - Vizitator
 
 
Daca a participat la sedinta domnul profesor dr. cecrcetator stiintifico-fantastic si savant , Valeca atunci sa fiti siguri ca problema e ingropata. Vom trai si vom vedea. Si dupa aceea , sa-i votati mereu ca sa se lupte cu statul perpendicular
 

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net
Click view
Intrebarea Curierului

******* Hotel ILA - telefon: 0747943375 *******

  CurierTV - Televiziunea sufletului tau!



Comentarii

Costul locului de la masa bogaţilor
padurile , petrolul si gazele, bancile Romaniei sunt in labele unor firme din Austria. Eu zic sa le dam gaze de buda. Ga...
13/11/18 01:14 Mai mult...

Costul locului de la masa bogaţilor
Ca de obicei aratam spre rusi insa nu vedem ca in fapt ROM a daruit Exxon (SUA) si OMV Petrom (parte a grupului internat...
13/11/18 01:09 Mai mult...

Costul locului de la masa bogaţilor
cand vrem sa-i pacalim pe oameni , o bagam repede cu bau-bau-l rusia . sunt o gramada de tari pe lumea asta care fac com...
13/11/18 00:59 Mai mult...

Costul locului de la masa bogaţilor
L-ati acuzat pe Ceausescu de subminarea economiei nationale ...si l-ati si asasinat ! Pai ce se-ntimpla de 28 de ani cum...
13/11/18 00:49 Mai mult...

Fiu de profesor, căsăpit de chiriaş
Domnului Sorin Peligrad i se cam intorc blestemele, nesimtirile si jignirile pe care le aducea elevilor sai! Imi pare r...
13/11/18 00:48 Mai mult...

 Prima Pagina Curierul Zilei
Fii reporter!

Google Analytics




































Zi record

Marţi, 16.10.2018

--- 3.988 vizitatori unici ---

 




 

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

 

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info