Curierul Zilei - Casa Albă, fără aer condiţionat la geamuri
PRIMA PAGINA arrow RUBRICI arrow Social - Economic arrow Casa Albă, fără aer condiţionat la geamuri

*** Punctul de pensie creşte semnificativ     *** Angajaţii de la Finanţe ameninţă cu greva     *** PASTILA de UMOR      *** Program nou la Zona de picnic Făget      *** Stadiul lucrărilor de investiţii executate pe domeniul public      *** 1092 de focare, 360.800 porci ucişi!     *** Volumul construcţiilor în scădere!     *** Expoziţia «Seminţe cu suflet», la Piteşti     *** Alege să nu fumezi!     *** Pensionarii aşteptaţi la bilete de tratament!     *** Primarul s-a ales cu camionul confiscat      *** Tînăr de 28 de ani, găsit spînzurat!     *** În arest după ce a spart o casă     *** Deţinuţii îşi pot executa pedeapsa acasă!     *** A murit şoferiţa de TIR care ajuta cîinii abandonaţi      *** Consumator de droguri, condamnat     *** Scandaluri sfîrşite la spital     *** „Meci greu, dar mergem să câştigăm“     *** „N-am primit nici o solicitare fermă”      *** Derby pentru supremaţie!     *** Vor să bată campioana!     *** 9 ani de la dispariţia lui Constantin Cârstea    

 
Casa Albă, fără aer condiţionat la geamuri Imprimare E-mail
(0 voturi)
joi, 19 iulie 2018


Casa Albă, fără aer condiţionat la geamuri


Proiectul de reabilitare a Palatului Administrativ, prezentat ieri public, va aduce modificări de aspect ale clădirii care găzduieşte administraţia judeţeană. Printre acestea, şi eliminarea unităţilor de aer condiţionat care se pot vedea acum la multe din ferestre.    

Proiectul european care a fost semnat la începutul lunii, şi care are ca termen anul 2021 (sau, cel mult, dacă se întîrzie licitaţiile, 2023), va cuprinde o nouă tehnologie de climatizare, în sistem centralizat, de tip VRF (Variable Refrigerant Flow), asemănător sistemelor multisplit, dar care nu doar alimentează unităţile din toate sălile şi birourile de la o singură unitate exterioară comună, ci permite şi reglarea, cu ventile, a debitului de agent frigorific din fiecare încăpere. Astfel, se va putea ajusta puterea termică de răcire (sau încălzire) după de dorinţă, în diversele zone ale clădiri, menţinîndu-se temperaturi diferite simultan. „Din punct de vedere estetic va fi mult mai bine“, ne-au asigurat responsabilii proiectului.

Pe acoperiş, vor fi panouri

Sistemul de climatizare centralizat, cu unităţile montate în plafonul fiecărei camere, de unde vor regla temperaturile, va asigura şi aer cald, dar această facilitate va fi folosită, eventual, doar primăvara şi toamna, cînd temperaturile nu vor fi foarte scăzute, şi o încălzire cu aer ar putea face faţă. Totuşi, se păstrează sistemul de termoficare clasic - centrala care va fi pornită iarna. Se mai prevede refacerea finisajelor la exterior (plus schimbarea tîmplăriei ferestrelor), modificări la balconul de la etajul 1, precum şi schimbări la acoperiş. Acolo se va desfiinţa şarpanta (care n-a făcut parte, de altfel, din proiectul iniţial, din 1969-1970, al arhitecţilor Lăzărescu şi Ochinciuc), şi sus va rămîne doar o terasă, pe care vor fi amplasate panouri solare şi fotovoltaice, ce vor asigura 16% din energia necesară clădirii. Cele 8 panouri solare cu tuburi vidate vor alimenta două boilere a cîte 1.000 l, pentru apa caldă menajeră, iar alături de ele vor fi montate, tot cu orientarea spre sud, şi panourile fotovoltaice - deocamdată nu se ştie cît de multe vor fi acestea şi dacă vor putea fi mascate complet de marginea terasei sau vor fi vizibile, în parte, de la o distanţă mai mare de clădire.
Pe lîngă aspectul exterior, proiectul de 33,8 milioane lei (cu 30% contribuţie proprie) mai include şi măsuri pentru autorizarea ISU, reparaţii ale fisurilor, înlocuirea instalaţiilor sanitare şi electrice şi a uşilor, precum şi izolări termice, astfel încît clădirea să piardă cît mai puţină căldură.
Pentru cele 347 de persoane care lucrează în clădire, avantajele vor fi plătite cu o doză de disconfort pe perioada lucrărilor, care se vor fi în paralel cu activitatea de zi cu zi - una din preocupări se referă la maşinile din zonă, care ar putea fi lovite accidental, de vreun „Dorel“ muncitor, sau ar putea avea mai puţine locuri de parcare. Deocamdată, totuşi, s-au realizat doar documentaţii şi studii tehnice, necesare implementării proiectului.
Călin Popescu

Vizualizari: 993

Fii primul care comenteaza articolul

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Precedent   Următor >
embedgooglemap.net


Google Analytics




































Zi record

Marţi, 06.11.2018

--- 3.709 vizitatori unici ---

Sfinții zilei

Horoscop zilnic

Mersul trenurilor

Flag Counter


PRchecker.info