Curierul Zilei - Legătura dintre tehnologie şi artă, făcută de 5 artişti
PRIMA PAGINA
 Publicitate pdf
Legătura dintre tehnologie şi artă, făcută de 5 artişti
(0 voturi)
Wednesday, 14 November 2018

Vernisaj de pictură murală la Uzina Dacia

Legătura dintre tehnologie şi artă, făcută de 5 artişti


Ieri a avut loc la Uzina Dacia din Mioveni un vernisaj al picturii murale, fiind arătată astfel legătura dintre tehnologie şi artă. Gazde ale evenimentului au fost reprezentanţii Uzinei de Vehicule Dacia, directorul acesteia, Sile Fulga, angajaţi ai Uzinei, Adina Ionescu - Director de Comunicare şi CSR Groupe Renault România precum şi 5 tineri artişti, alături de reprezentaţi ai Fundaţiei Principesa Margareta a României.


Timp de o săptămînă, 5 tineri artişti români s-au mutat la Uzina de la Mioveni, aceştia transformînd pasiunea şi talentul pentru arta contemporană într-o pictură murală impresionantă, creaţia lor fiind un omagiu adus artiştilor din colecţia de artă Renault: Vasarely, Soto şi Tinguely. Parte a campaniei, Uzina inspiră pasiune, proiectul a fost realizat împreună cu bursierii Fundaţiei Principesa Margareta a României. Evenimentul a constat în vernisajul picturii murale realizate pe unul dintre pereţii unei clădiri din interiorul Uzinei, devenit loc de creaţie pentru tinerii artişti.

Colecţia de Artă Renault, 300 de opere

Adina Ionescu, directorul de Comunicare Groupe Renault a explicat mai multe despre îmbinarea artei cu tehnologia, la Uzina Dacia: „Fundaţia Principesa Margareta a României  recrutează tineri talentaţi care sînt nedescoperiţi şi care nu ar avea posibilitatea dezvoltării la început de carieră. 5 artişti s-au inspirat din Colecţia de Artă Renault. În 1969 a început asamblarea acestei colecţii, iar în momentul de faţă ea cuprinde peste 300 de opere şi, în fiecare ţară, în fiecare an, propunem alte opere. Artiştilor,
le-am propus o pictură murală din Colecţie. Important de ştiut că, înainte de a începe lucrarea, tinerilor artişti li s-a făcut protecţia muncii, pentru că sînt pe un perimetru industrial. Nu mai există ceva similar în ţară. E unică această lucrare de pictură murală. Pe lîngă acest perete a trecut multă lume, iar acum va fi văzut de toţi colegii din Uzină. Vom continua această idee de apropiere a oamenilor de artă. Uzina inspiră pasiune este campania noastră şi credem în ea“.

O pată de culoare

La rîndul său, directorul Uzinei de Vehicule Dacia, Sile Fulga a completat: „Pentru noi este ceva inedit. Pînă acum nu ne-am mai întîlnit cu aşa ceva, să prezint un desen sau o pictură. Asta este o pată de culoare care a venit în sistemul acesta de producţie, ceva diferit de ceea ce facem zi de zi aici. Şi pentru noi este un început, sper să continuăm cu alt- ceva“.

Omagiu pentru Vasarely, Soto şi Tiguely

Tinerii artişti care au lucrat în interiorul Uzinei de la Mioveni sînt: Ionuţ Ştefan Anghel (23), Iulia Pănoiu (21), Alexandru Daniel Florea (23), Mara Gudină (23) şi Rusu Ovidiu George (20) care sînt studenţi şi masteranzi la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, dar şi bursieri ai Fundaţiei Principesa Margareta a României. Timp de o săptămînă aceştia s-au mutat la Mioveni şi au acceptat provocarea, aceea de a da frîu liber imaginaţiei, creativităţii şi expresiei cromatice. Au recreat un perete al unei clădiri de birouri situate pe platforma industrială Dacia, lîngă departamentul Montaj al Uzinei Vehicule, aflată într-o zonă cu trafic intens, astfel încît să poată fi vizualizată de cît mai mulţi angajaţi. Titlul lucrării este inspirat de creaţiile a trei artişti internaţionali: „Omagiu pentru Vasarely, Soto şi Tiguely”.  „Iniţial, am avut o listă de 5-6 artişti, dintre care trei se potriveau foarte bine cu stilul minimalist-geometric pe care îl aveam în minte pentru murală. Iar ei au fost: Soto, Tinguely şi Vasarely. Elementele din lucrările lor m-au ajutat la crearea layout-ului picturii murale. Marea miză a fost să surprind esenţa fiecărui artist în parte şi, în egală măsură, să reuşesc să le aduc în acelaşi loc, să se potrivească compoziţional, cromatic şi cu tema lucrată împreună cu cei de la Groupe Renault România. Culorile folosite ni s-au părut că dau bine cu sigla Dacia. Pe mine, lucrul în Uzină m-a făcut să fiu un pic mai organizat. Peretele pe care am lucrat are 8.5 m întălţime, am lucrat 4 la el, de dimineaţa pînă seara. Am folosit spray-uri, care rezistă foarte bine şi vopsea lavabilă de exterior. Peretele era alb, era curăţat cînd ne-am apucat”, a declarat Ionuţ Ştefan Anghel, unul dintre artişti.

Selecţie riguroasă pentru burse

Prezent şi el la versinajul de ieri, Mugurel Mărgărit, preşedintele Fundaţiei Principesa Margareta a României a declarat: „Atunci cînd tinerii cu vîrste între 14 şi 25 de ani sînt foarte talentaţi în arta vizuală sau muzică şi nu au posibilitatea să continue, se pot pierde şi atunci intervenim noi. Selecţia e una foarte riguroasă, tinerii au talent mare şi au nevoie de ajutor. Acordăm anual 30 de burse de cîte 2000 euro“.

Au inspirat creaţii vestimentare

Campania „Uzina inspiră pasiune”, a fost lansată în 2016. Un alt tînăr artist, de data aceasta, în domeniul design-ului de modă, Larisa Dragna,  a descoperit uzina, iar mediul industrial i-a inspirat creaţiile vestimentare. Totodată, artiştii bursieri ai Fundaţiei Principesa Margareta a României au realizat o instalaţie de artă din piese de motor pe care le-au văzut în procesele de fabricaţie la Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia.
 Colecţia de artă contemporană Renault conţine lucrări ale unor artişti vizionari care, la sfîrşitul anilor ’60 au produs schimbări reale în peisajul artei şi societăţii de atunci. Deşi aparent fără legătură, cele două domenii – industria auto şi arta contemporană au creat confluenţe şi s-au dezvoltat pornind de la inovaţie.
Groupe Renault este prezent în 143 de ţări şi a vîndut 3,76 milioane de vehicule în 2017. Groupe Renault România derulează activităţi diverse, de la studii de piaţă, design, inginerie, fabricaţie şi logistică, pînă la comercializare, servicii de business şi finanţare. Anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de peste 5,7 miliarde de euro şi  dezvoltă strategia de CSR a companiei în domenii precum: mobilitate (incluziune, mobilitate sustenabilă) şi acces la artă şi cultură (cinema, artă contemporană, cultura franceză).
S. Mihai

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 2913

Fii primul care comenteaza articolul

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 


embedgooglemap.net


Zi record

Joi, 3.10.2019

--- 3.231 vizitatori unici ---

Flag Counter


PRchecker.info