Procedura de debranșare
marţi, 13 iulie 2010

Aici puteți posta comentarii referitoare la problemele pe care le-ați întîmpinat în încercarea de a vã debranșa de la sistemul centralizat, eventual ce v-a determinat sã vã debranșați.

Scrie comentariu

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.curier.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


Nume:
Comentariu:



Cod:* Code


Vizualizari: 24622

  Comentarii (25)
Scris de marian costin, in 19-11-2014 13:54
cat trebuie sa dureze bransarea de la o scara la alta
Scris de tabara marian, in 01-10-2014 18:48
Locuesc la bloc in ferentari in fiecare an trebue sa suferim din cauza restantierilor nu ne da caldura nu am reusit sa ma debransez am gaze trase cu 2 focuri vreau sami montez centrala ca am un bebelus si nu vreau sa am probleme vreau un raspuns daca pot sa imi montez centrala si sa ma debransez la anu
Scris de Monica, in 31-08-2014 16:26
Sunt din Focsani,vreau sa imi montez si eu centrala cu Distrigaz, as fi a 8-a de pe scara blocului in ordine de bransament. Cand am fost sa strang semnaturile pentru aprobare, vecinii mei mi-au cerut diferite sume de bani, aleatorii si total nejustificate, non-autentificate de nimeni si fara chitanta,pe motivul cà " asa au platit si ei, asa se face, nu ai cum altfel, fàrà sa platesti la toti nu ai semnatura... etc". As vrea sa stiu cine stabileste cota parte minima,cum pot rezolva pe plan legal si in mod justificat? pentru cà mi se pare ca pe scara mea se aplica legea junglei, taxa de smeker si nici adrministratorul nu se baga... Am inteles ca se pot obtine semnaturile cu un ordin judecatoresc in cazul in care vecinii nu sunt de acord( cà nici eu nu sunt de acord sa platesc sume la intamplare)? si daca e asa, cat dureaza?Multumesc
Scris de marian, in 15-10-2013 03:57
buna ziua, am si eu o intrebare, am cumparat recent un imobil, constructie noua, fara contor de gaz si current,contoarele trebuie cumparate de la electrica si de la eon gaz? si cum se procedeaza cu racordarea, contoarele vor fi instalate de I??
Scris de Donosa Lenuta, in 03-10-2013 22:34
Vreau sa montez centrala termica de apartament, am acordul tuturor vecinilor, mai putin un vecin refuza sa semneze, pe motiv ca nu are presiune la gaze(e singurul care se plage).Cei de la DISTRIGAZ mi-au spus ca pe scara mea se mai pot monta inca 4 centrale. Va rog sa-mi spuneti ce variante am pentru a rezolva legal problema.
Scris de iel0, in 28-09-2013 11:31
Problema cu tevile prin care trece caldura si alimenteaza vecinii, nu este corect sa platesc 15 la suta din caldura.Ce prostie sa fac cheltuieli pe care eu sa le asigur privind izolarea termica.De ce ? Ca mai incalzeste camera cu nu stiu cate grade? Bun, deci tevile sunt pe propietatea mea de suprafata pe care eu platesc impozitul anual pe suprafata pe care o detin.Dc ma pun la plata pt tevile respective le tau de tot, nu ma mai intereseaza ca vecini nu au caldura. Ce, nu este proprietatea mea ? Dc consiliul local nu aproba acest lucru sa isi faca ei pe cheltuiala lor tevi prin care alimenteaza caldura la tot blocul dar afara de pe suprafata mea de bloc pe care eu o detin legal.Nimeni nu imi comanda ce sa fac pe suprafata de bloc care eu o deti legal. Este a mea .PUNCT
Scris de CRISTI, in 12-08-2013 14:58
TERMOCALOR PITESTI CEI MAI MARI TEPARI,ATAT CAT ESTI BRANSAT CAT SI CAND NU MAI ESTI.DEBRANSATIVA NU VA FIE FRICA DE VECINI SAU DE CEI DE LA TREMOCALOR ,AVETI DREPTUL DE ALEGE DE A TRAII LIBER COFORM CONSTITUTIEI UNI STAT DEMOCRATIC,JOS COMUNISMUL CARE INCA PERSISTA IN ROMANIA
Scris de marius, in 16-07-2013 00:39
vecinu de jos nu vrea sa imi semneze
Scris de adr, in 21-10-2011 22:53
Radu, fii mai explicit. 
Din ce ai scris, blocul nu are instalatie de gaz individuala (deci fiecare apartament nu are contor de gaz). Cei 2 vecini nu-ti dau aceptul sa te debransezi de la sistemul centralizat de caldura sau nu te lasa sa te bransezi la teava de gaz (ultima varianta inteleg ca este in cazul tau). In momentul cand au facut proiectul pentru gaze si si-au montat centrala sau pur si simplu au doar contor individual pe gaz, Primaria (sau distrigaz) le-a dat acceptul de efectuat instalatia, doar daca din teava principala lasa si pe ceilalti locatari sa se branseze de ia (dar... contra cost). Trebuie sa le oferi o suma de bani pentru a te lasa sa te bransezi la gaz, deoarece ei la randul lor au platit o suma considerabila pentru efectuat acest proiect. Cati vecini au contor de gaz pe scara? Doar nu au toti, iar tu nu? Deci, nu au cum sa nu-ti dea aprobare. Trebuie sa le platesti o parte din cheltuieli si atata. Daca nu vor, te adresezi Primariei sau Distrigaz. Daca suma ceruta este jegmaneala, te poti adresa tot Primariei, dar totusi cred, ca Instanta de Judecata se poate pronunta mai precis la suma. Chiar sunt curios sa vii cu, completari daca nu am inteles ceva...
Scris de Radu, in 21-10-2011 16:13
Buna ziua!Am si eu nevoie de ajutor :Vreau si eu sa ma bransez la instalatia de gaz ca sa imi montez centrala iar doi vecini nu vor sa imi dea acceptul sa ma leg la instalatie..nu vor sa cada de acord de loc!!Ce pot sa fac in cazul asta?Va rog frumos sa ma ajutati cu un sfat
Scris de vrajeala, in 02-09-2011 13:53
si eu am avut in 2007 un document asemanator din care rezulta ca se vor face lucrari de redimensionare a conductelor in bloc. 
Vax albina! 
 
Nu a facut nimeni nimic si s-au mai debransat inca 10 dupa mine.
Scris de adr, in 09-06-2011 13:13
Ma, aici nu spune nimeni de documentatia tehnica aia de redimensionare conducte? Am fost sa ridic Referatul tehnic dat de ei si cica urmatorul pas este sa vin si cu documentatia tehnica de redimensionare a conductelor. Altfel nu-mi da acceptul de debransare. Si trebuie sa-l faca asociatia, iar asociatia nu-l face ca cica nu platesc oamenii. Acum, cred ca le tai in baza referatului si PA. Asociatia ma scoate de la caldura. Asa sunt si ceilalti ca nimeni nu mi-a aratat ca ei au facut documentatie tehnica. Daca sunt mai multi de 35% debransati este obligatorie documentatia pe bloc (sau scara), iar daca nu, se poate face numai pe apartament.
Scris de Riscati, in 02-06-2011 14:06
Pentru cel ce vrea acordul vecinului si nu-l primeste... nu prea stiu cale legala, caci fiind vorba de accept, nu-l poate obliga legea sa fie de acord - altfel de ce mai trebuie sa semneze? 
 
Riscati si montati centrala cu mai putine semnaturi de accept sau inlocuiti semnatura respectivului cu a altui vecin. 
De obicei un apartament are 2 apartamente vecine pe verticala si 2 apartamente vecine pe orizontala. 
Luati 3 semnaturi si scrieti la rubrica celui de-al 4-lea apartament vecin: 
"Nu are pereti comuni"
Scris de adr, in 13-05-2011 11:49
Cand se da drumul la debransare pe 2011? Am fost la Termo Calor si mi s-a spus ca deocamdata au trimis la Primaria Pitesti formularele de debransare spre avizare in Consiliul Local. Am vazut ca unii deja si-au montat centrala cu avizul de la gaze, dar deocamdata au facut ilegal debransarea, ca nu au luat acordul de la Termo Calor. In fine, fiecare pe treaba lui. Daca nu-i da acordul un vecin, ce face, cum este cazul de mai jos. Inclusiv am si eu o vecina, care si-a montat centrala acum 2 zile si nu mi-a cerut acordul. In fine, nu fac reclamatii ca de si eu imi pun centrala, oricum si chiar daca nu-mi puneam, e treaba ei.
Scris de adr, in 13-05-2011 08:49
Chiar sunt curios ce se va intampla. Singura modalitate legala de a putea monta centrala, este sa-l actionezi in instanta. Sigur nu se va prezenta din lipsa de argumente. Dar asta dureaza pana la anu' daca mai face si recurs.

Aici puteți posta comentarii referitoare la problemele pe care le-ați întîmpinat în încercarea de a vã debranșa de la sistemul centralizat, eventual ce v-a determinat sã vã debranșați.


Vizualizari: 24622

  Comentarii (25)
Scris de Marinescu Iulia, in 12-05-2011 11:45
Vreau sa montez centrala termica de apartament, am acordul tuturor vecinilor, mai putin vecinul de sub mine rafuza sa semneze, pe motiv ca-l deranjeaza copiii mei. El are centrala si eu i-am semnat acordul. Va rog sa-mi spuneti ce variante am pentru a rezolva legal problema.
Scris de adr, in 21-01-2011 23:19
D-le Ieseanul. Nu prea cred, ca se putea monta centrala pana nu se achita datoria la intretinere cu tot cu dobanzi. Daca ma duc la banca si depun 100 lei, peste un an trebuie sa vad si o dobanda de 1-2 lei acolo peste 100. Cam asa este si cu dobanzile la datorie. Nu cred ce ne spui! Ar insemna ca toti care avem datorii la banca, peste un an ne platim doar rata, fara penalitatile de intarziere. Raspunsul justitiei catre parti poate fi atacat cu recurs in termen de 15 zile de la COMUNICARE, iar comunicarea poate sa vina si dupa 60 de zile. Poate acum esti iar in proces!
Scris de Ieseanul", in 03-01-2011 14:42
Mi-am montat ocentrala ,,IUNCHERS"de care ma declar multumit platesc cit consum.Daca ati fost atenti in acest an ce a trecut,un nr de 4 parlamentari asa zisi democrati,s-au apucat sa rediscute si sa complecteze legea 325/2006,la data de13 iulie 2010.acest proiect de lege este facut sa tina la nesfirsit toate abuzurile pe carelea facut si le face cei din sistemul centralizat;Populism politic, cumetrie,nepotism,gagicareala..etc Proiectul de lege,stipuleaza ca cei cu centrale termice de apartament,sa plateasca cantitati de caldura pe care le solicita sistemul.De exemplu mie mi-a pus sa platesc 55 de lei 2 camere adica sa platim pina la 50% din costul energiei dinspatile comune si atrecerii tevilor prin apartamente.Dar ca fiecare minune sper sa tina 3 .Sa vedem ce va zice Basescuzile
Scris de ,,Ieseanul", in 03-01-2011 14:21
Domnilor,,Pitesteni\" luati exemplul de la noi din Iasi:Eu cind am cerut debransarea de la sistem aveam oasa zisa datorie, catre asociatie de aproximativ30-32 de milioane lei vechi adaugate din dobinda dobindei..etc.La carecei de la asociatie dansau de bucurie ca o sa-mi aprobe debransarea cind le voi plati(acei bani).Daca am vazut aceasta situatie m-am adresat justitiei cu ,convingerea ca eu aveam dreptate si anume:Daca ai datorii si dobinzi mari,pe care nu le poti plati,din diferite motive(nu spun aici cauza).Anexarea de dobinzi la datorie inceteaza odata cu stingerea datoriei reale,fata de furnizori.Si acum legiuitorul spune:neachitarea dobinzilor timp de 3 ani duce la Prescrierea datoriei acumulate din dobinda.Cred ca va puteti imagina ce figura au facut cei de la asociatie atunci cind au vazut hotarirea judecatoreasca,inatacabila deoarece au trecut 45 de zile la emitere.Au trecut la amenintari directe ca imi vor vinde apartamentul sa imprumut bani sa-i platesc.Dupa ce m-am mai documentat,le-am zis ca imi pare rau de faptul ca si-au racit gura de pomana.Dobinzile intra in fondul firmei de Termoficare,drept PROFIT,,In consecinta mi-am vazut de treaba,m-am debransat cu acte in regula(Sa stiti ca romania,este un stat democratic,in care oricine poate alege sau poate fi ales)Am reusit printr-o firma(nu-idau numele sa-mi pun ocentrala de apartament,
Scris de Un locatar din Gavana, in 22-09-2010 13:32
Vecini de apartament imi refuza debransarea de la sistemul centralizat,apartamentul este nelocuit ce pot sa fac. 
Poate sa ma ajute cineva?
Scris de 5000 debransari in 2010, in 01-09-2010 14:50
La 1 septembrie sunt 4.950 cereri de debransare. 
Din totalul de 58.000 apartamente mai sunt bransate circa 33.000
Scris de Puterea administratorilor, in 02-08-2010 12:30
Teoretic e cum zici tu, practic... 
 
La mine in bloc administratorul si altii cu venituri mici au inventat procedura 'debransarii partiale', fara acordul Termoficarii. 
Au venit in fiecare apartament si au numarat elementii de la calorifere, fara sa spuna clar de ce. 
Apoi si-au debransat caloriferele din bucatarie si sufragerie si au calculat ei ca trebuie sa plateasca factura la jumatate, dupa nr. de elementi. 
 
Ma rog, poate voi aveti presedinte si administrator mai corecti sau mai legisti... 
 
Sper ca aceia cu venituri mici care nu au de gand sa-si puna centrala si tin cu dintii de sistemul centralizat sa nu mai puna bete in roate vecinilor cu venituri mai mari (motiv de invidie pe capra vecinului) care vor sa se debranseze.
Scris de xy pt HELP, in 02-08-2010 11:11
Administratorul este angajatul asociatieitampila asociatie sta la presedinte.Administratorul nu decide ci executa ce a hotarit adunarea generala,comitetul sau presedintele,depinde de situatie.Nu ar trebui luat acordul vecinilor.Procedura de debransare este facuta sa mai fure niste bani de la oameni.Din cite stiu eu nu avem ingineri termicieni straluciti.S-au remarcat numai prin prostiile facute,una dintre ele este si procedura de debransare.Cei care au intocmit procedura de debransare au si semnat-o?Vrem sa stim si noi care sunt timpitii.
Scris de Si la mine in bloc, in 22-07-2010 11:44
Si la mine in bloc am un vecin care, in primavara asta, si-a montat centrala, si-a izolat apartamentul (ca sa acopere ci polistiren si gaura din perete de la cosul centralei), iar acum face demersuri la administrator si la Termoficare ca sa i se aprobe ce a facut deja. 
 
Ce sfat sa-ti dau? 
 
Am avut vecini coltosi care nu vroiau sa semneze. 
 
Unii vecini debransati (avand intelegere de la administrator) au facut oaresice falsuri: 
au semnat ei in locul rauvoitorului  
sau au pus alt vecin sa semneze, desi nu au perete comun. 
Toata treaba e ca administratorul a acceptat tacit treaba asta si a stampilat hartia (cel mai important lucru cand te duci la Termoficare este sa ai stampila asociatiei pusa pe hartia ta). 
 
Alta varianta: 
- pe formularul Termoficarii sunt puse 4 locuri pentru semnaturile vecinilor. 
Iei 3 semnaturi si pe al patrulea loc scrii cu mana ta: 
"Nu are perete comun"  
Adica este vecin pe acelasi etaj, dar de la alta scara - fiecare are peretele lui. 
Vezi daca reusesti cu smecheria asta la administrator. 
 
Daca administratorul totusi nu vrea sa stampileze... nu stiu ce sa faci - poate astepti un an sau mai multi ca sa se schimbe administratorul? 
 
Am citit prin presa anii trecuti ca Termoficarea a primit reclamatii de la vecini care nu au semnat si au vazut cum altii si-au montat centrale. 
Nu stiu cum s-au rezolvat cazurile, dar cred ca s-au musamalizat.
Scris de HELP, in 15-07-2010 10:54
Am facut demersurile in vederea debransarii si m-am lovit de refuzul unui vecin care nu doreste sa-mi acorde semnatura. Zice ca dupa ce a citit HCL, prin debransarea mea, oblig asociatia sa faca lucrarile de reconsiderare iar el nu are bani de asa ceva, desi intlege intr-un fel utilitatea lucrarii. Punctul k din HCL zice ca "chelt de deconectare vor fi suportate de solicitant iar cheltuielile privind modificarea instalatiei vor fi suportate de asociatia de proprietari". Iar la punctul i se spune ca "executia lucrarilor de reconsiderare a instalatiei de alimentare cu energe termica a condominiului se efectueaza obligatoriu pina in data de 1.10.2010" Intr-un fel are dreptate si vecinul Prin debransarea mea il lovesc de doua ori: va suferi mai mult pt ca sistemul se dezechilibreaza in plus si ca, teoretic il bag la plata prin obligativitatea efectuarii lucrarilor de reconsiderare. I-am explicat ca nu poate nimeni obliga asociatia sa faca aceste lucrari (care cred ca ar costa destul de mult). Daca oamneii nu vor si nu au bani, nu poate veni Primaria sau SPLT sa-i oblige. In plus, un alt vecin, care mi-a semnat a venit sa-si retraga semnatura, din aceleasi considerente (culmea nesimtirii, eu ii semnasem acum citiva ani, neconditionat, cind el si-a ppus centrala). Administratorul zice ca fara toate semnaturile nu-mi poate stampila si semna documentele necesare debransarii. Cum sa procedez? Am auzit de cazuri in care oamenii s-au apucat de treaba, adica si-au pus sau isi pun centrala fara ca vecinii sa fie intrebati. Cum este posibil?

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved